חשבון לקוח – הסבר כללי

לאחר הקמת חבילות האחסון, ניתן להגדיר במערכת WHM חשבונות לקוחות. חשבון לקוח הוא למעשה אחסון אתר של לקוח המאוחסן בתכנית הריסלר, קבצי האתר של הלקוח, בסיסי הנתונים, סאב דומיניים, חשבונות מייל והפניות מייל.

כל חשבון לקוח בתכנית הריסלר חייב להיות משוייך לאחת מחבילות האחסון שהוקמו במערכת. שיוך חשבון לקוח לחבילת אחסון יכול להתרחש באחת משתי האפשרויות הבאות:

  1. אתר חדש בהקמה: לא תמיד ניתן לדעת לאילו מימדים יגדל אתר הלקוח בעת שהוא נמצא בשלב של בנייה ולכן, יש לאמוד את גודל האתר הסופי (נפח) ואת סיכויי התעבורה של האתר ולהקצות לו חבילת אחסון מתאימה.
    בכל מקרה, גם אם האתר יחרוג מגבולות חבילת האחסון שהוקצתה – תמיד ניתן לשדרג את חשבון הלקוח לחבילה גדולה יותר. כמו כן, במידה וחבילת האחסון אינה מצדיקה את נפח האתר והתעבורה, תמיד ניתן לשנמך את חשבון הלקוח לחבילה מתאימה.
  2. אתר המועבר מחברת אחסון אחרת לחשבון ריסלר שלכם: מומלץ תמיד להעביר את קבצי האתר מהאחסון הקודם כאשר הם מכווצים בתיקיית ZIP (לא RAR וגם לא 7zip). במצב זה, יש לקחת בחשבון כי משקל קבצי האתר ב-ZIP צריך להתאים לחבילת האחסון, כך שאם למשל משקל ה-ZIP הינו 120 MB, לא תקצו לחשבון הלקוח חבילת אחסון בנפח מקסימלי של 100 MB.
    יחד עם זאת, יש להתחשב בעובדה נוספת: אם למשל הקציתם חבילת אחסון של 150 MB לאתר מכווץ ZIP במשקל של 120 MB, עדיין לא ניתן יהיה לפרוס את קבצי האתר מתוך ה-ZIP, היות ומשקל ה-ZIP, יחד עם משקל קבצי האתר – חורגים מהנפח המקסימלי של חבילת האחסון. במצב זה, מומלץ להגדיר לחשבון הלקוח חבילת אחסון בנפח מקסימלי של לפחות 300 MB ולאחר פריסת הקבצים מתוך ה-ZIP, למחוק את קובץ ה-ZIP ולשנמך את חשבון הלקוח לחבילה בנפח מקסימלי נמוך יותר.