• בלוג
  • פרצה חמורה בפלאגין WPML

פרצה חמורה בפלאגין WPML

    פרצה חמורה בפלאגין WPML

    פורסם ב 02-09-2024

    information-security

    פרצה חמורה התגלתה בפלאגין WPML WordPress, אשר תפקידו הוא לתרגם אתרים הבנויים ב-וורדפרס ולסייע ביצירת גירסאות בשפות שונות של האתר.
    הפרצה, החמורה עד כדי כך שהיא קיבלה דירוג של 9.9 מתוך 10 (!) בסולם CVSS, התגלתה בתחילת חודש יולי בגירסה 4.6.12 (ומטה) של הפלאגין על ידי אדם המכנה את עצמו Stealthcopter, במסגרת תוכנית הבאג-באונטי של חברת Wordfence.

    היא חושפת את מעל למיליון המשתמשים בפלאגין WPML WordPress לסכנת הוצאה לפועל של קוד מרחוק (Execution Code Remote – RCE), ובכך מאפשרת לתוקפים ולגורמים זדוניים לא רק לבצע פעולות שונות כמו גניבת מידע, אלא גם להשתלט על האתר כולו.

    הפרצה קיימת בשל היעדר סניטיזציה (sanitization – סינון וניטור של נתונים המוזנים למערכת בכדי למנוע החדרת קבצים או נתונים זדוניים) בשימוש באופציית ה-shortcode של וורדפרס בשילוב עם הפלאגין, כאשר משתמשים בטבלאות Twig בכדי לרנדר תכני מדיה שונים. בגלל היעדר הסניטיזציה, יכול תוקף פוטנציאלי בעל הרשאות במערכת לבצע מתקפת SSTI על המערכת דרך טבלאות ה- Twig.

    למשתמשי הפלאגין מומלץ לבצע עדכון לגירסה 4.6.13 בדחיפות, בכדי להימנע מהסכנות הגלומות בפרצה חמורה שכזאת. אם לא קיבלתם התראה על עדכון (לפי האתר של WPML, משתמשי הפלאגין אמורים לקבל התראות על עדכונים באופן אוטומטי), ניתן לעדכן את הפלאגין באופן ידני על ידי כניסה לחשבונכם ולחיצה על Downloads.

    השותפים שלנו

    Skip to content