• בלוג
  • מהו אחסון שרת פרטי?

מהו אחסון שרת פרטי?

    מהו אחסון שרת פרטי?

    פורסם ב 28-08-2019

    מהו אחסון שרת פרטי? – אחסון מהיר, מוצפן ומאובטח עם גמישות ושליטה מלאה לארגון

    אחסון בשרת פרטי הוא סוג של אחסון אתר. עסקים גדולים וקטנים מתמודדים עם מגוון רחב של אפשרויות אחסון אתר האינטרנט שלהם, יישומים מקוונים, או שרת דואר. האחסון הנפוץ ביותר הינו אחסון אתרים שיתופי, שבו המשאבים של שרת אחד משותפים למספר אתרים שונים. חברה או ארגון הזקוקים לכוח מחשוב גדול יותר ולשליטה מלאה במשאבי שרת האחסון, יפנו לספק שירות אחסון אשר מציע גם אחסון שרת פרטי.

    בקונסטלציה זו, לקוח אחסון של שרת פרטי רוכש או שוכר שרת שהוא פרטי וייעודי והוא זה אשר יעשה שימוש בלעדי במשאבי השרת.

    אחסון בשרת פרטי שונה מאחסון VPS (שרת וירטואלי). אחסון VPS מזכיר יותר מחשב ביתי בעל משתמשים שונים: ניתן להתאים אחסון VPS לדרישות עיבוד, נפח וזיכרון, אולם התאמה זו מוגבלת למאפייני השרת הפיזי המנוהל על ידי חברת האחסון – אותו שרת פיזי שעליו הותקנה מערכת לניהול שרתים וירטואליים.

    אחסון בחבילת שרת פרטי (קנוי או שכור) בחברת אחסון אתרים, מהווה אמצעי לצמצום עלויות הארגון בכך שהארגון אינו נדרש להקצות שטח פיזי על חשבון שטחי מסחר, שטחי אחסנה או שירות ואינו צריך לדאוג לתשתית חשמל כפולה, קירור, בטיחות אש ואבטחה פיזית – כל אלו הינם באחריות חברת האחסון אשר מספקת שירות אחסון פרטי.

    עם זאת, יש לציין כי שאחסון בשרת פרטי יקר הרבה יותר מאשר אחסון שיתופי, אך בכל זאת חשוב לזכור כי אחסון מסוג זה אצל ספק אחסון אתר מקצועי, מהימן ואמין – יחסוך לארגון עלויות רבות ועשוי להחזיר את ההשקעה תוך פרק זמן קצר.

    אחסון שרת פרטי לעומת אחסון שיתופי

    אחסון שרת באופן פרטי מאפשר לבעליו לקבל את מלוא המשאבים של שרת יחיד ומבטל את הדאגה של משתמשי אחסון אתרים שיתופי לשימוש יתר של אתרים אחרים במשאבי המעבד, הזיכרון, רוחב הפס והנפח השרת – העלול לגרום לשיבוש אתרים אחרים באותו שרת. כמו כן, סקריפטים פגומים באתרים אחרים או פרצות אבטחה בהם, לא יכולים להשפיע על אתר המאוחסן בשרת פרטי.

    אחסון שרת פרטי מבטיח ביצועי אתר משופרים ואבטחה טובה יותר.

    אחסון אתר בשרת פרטי הינו אופן הפעולה הטוב ביותר להבטחת זמינות מרבית של אתר אינטרנט, יישומים מקוונים ושרתי דואר. אתר אינטרנט בעל נפח תעבורה גבוה ייהנה מיציבות וזמינות מרביים וכן, מן העובדה כי בניגוד לאחסון אתר שיתופי, אחסון שרת פרטי מבטל את החשש שאתר האינטרנט יאוחסן יחד עם אתר זדוני, עם אתר פורנו, או עם אתר המפיץ ספאם – עובדה אשר עלולה להכניס אתר לגיטימי ל”רשימה שחורה” היות והוא מאוחסן על אותה כתובת IP כמו האתר “הבלתי לגיטימי”.

    אחסון שרת פרטי מאפשר שימוש בכתובת IP ייחודית, לעומת אחסון אתר שיתופי אשר מאופיין בכתובת IP אחת המשותפת למספר אתרים. מעבר לעובדה כי כתובת IP ייחודית הינה תנאי יסוד להפעלה של תעודת SSL מסחרית, יש לציין כי כתובת IP ייחודית של שרת פרטי, מבדלת את האתר המאוחסן בו באופן בו לא ייפגע דירוג האתר במנועי חיפוש, כפי שעלול לקרות לאתר לגיטימי המאוחסן על אותה כתובת IP עם אתרים “בלתי לגיטימיים” כדוגמת אלו אשר צוינו קודם.

    כמו כן, אחסון שרת פרטי משחק תפקיד חשוב מאד עבור עסקים וארגונים המטפלים במידע רגיש הדורש הצפנה, אבטחה ברמה גבוהה ונגישות ממודרת, לדוגמא – אתרי מסחר מקוון, אתרים פיננסיים וכדומה.

    בשונה מאחסון אתר שיתופי, אחסון שרת פרטי מאפשר לבעליו גמישות והתאמה אישית לצרכיו הייחודיים: מעבד, זיכרון, שטח דיסק ובעיקר – התקנת תוכנות ושימוש בהן. אחסון אתרים שיתופי מגביל את לקוח אחסון האתר ליישומים, תוכנות ומערכות הפעלה, אולם אחסון פרטי בשרת ייעודי מאפשר התקנת כל מערכת הפעלה, כל תוכנה וכל יישום הדרושים ללקוח.

    בנוסף, יכול לקוח אחסון שרת פרטי לשלוט בתוכנות ובמערכת ההפעלה המותקנת בשרת ולמעשה, לעשות בשרת הפרטי שלו התאמה אישית מלאה, על מנת להשיג את מטרותיו.

    אחסון בשרת פרטי מאפשר לבעליו מדרגיות: הרחבת האתר והגדלתו, הגדלת נפח התעבורה של האתר ובסיס הנתונים והמשתמשים שלו – ללא חשש של חריגה מנפח חבילת אחסון האתר השיתופי וללא חשש שחריגות פתאומיות תגרומנה לנפילת האתר או הורדתו מהרשת. זוהי עובדת מפתח מהווה אבן יסוד לפיתוח עסקי והגדלת רווחים. רוצים לשדרג את אחסון האתר שלכם מאחסון שיתופי או אחסון VPS לאחסון שרת פרטי? צרו עמנו קשר וקבלו הצעת מחיר אטרקטיבית!

    השותפים שלנו

    Skip to content