השאלה איך להאיץ אתר אינטרנט מתייחסת לפעולות הנדרשות על מנת להעלות את מהירות הטעינה של דפי אתר אינטרנט, כך שיוצגו בדפדפן הגולשים ומשתמשי האתר במהירות רבה ככל האפשר. השאלה זו נובעת מהצורך ההולך וגובר להאיץ את הצגת תכני האתר בכלל ואת הדף המבוקש בפרט, לאחר שזה הופיע בתוצאות החיפוש של גוגל. נמצא כי מהירות הטעינה של דפי האתר הינה גורם קריטי עבור גולשים המבקשים להיכנס לאתר, בקביעתם אם ימשיכו להשתמש באתר או יעברו לאתר אחר. גולשים לא יחכו יותר משניות ספורות לטעינת דף האתר שמצאו בתוצאות החיפוש של גוגל ובמידה וזה לא יטען במלואו תוך שניות ספורות (כ- 3 שניות בממוצע!), קיים סיכוי גבוה מאד כי הגולש לא ימתין ויעבור לתוצאות חיפוש אחרת התואמת את השאילתא שביצע.

איך להאיץ אתר

יש לציין כי גם גוגל שואל (וגם עונה) על השאלה איך להאיץ אתר, היות ואחד המדדים של גוגל לקביעת דירוג האתר (PR – Page Rank) הינו מהירות הטעינה של האתר והצגתו לגולשים ברשת. על פי גוגל, ככל שאתר נטען ועולה מהר יותר, כך עולה הסיכוי שלו לקבל דירוג גבוה יותר ולהופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש הרלוונטיות. על מנת לענות על השאלה איך להאיץ אתר, גוגל מאפשר בדיקה של מהירות הטעינה של האתר באמצעות כלי PageSpeed Insights (לניידים ומחשבים נייחים) אשר מציג ציון משוכלל וכן ניתוח ופירוט הבעיות שהתגלו בעת טעינת האתר. כמו כן, מציג PageSpeed Insights הצעות לתיקון בעיות אלו על מנת להאיץ את מהירות הטעינה של האתר. ההיגיון של גוגל בהכללת מהירות הטעינה של האתר כפקטור לקביעת ה- PR שלו הוא פשוט: אנו כגולשים ברשת רוצים לקבל במהירות בדיוק את התכנים שאנחנו מחפשים. גוגל כמנוע חיפוש רוצה להציג לנו את התוצאות הטובות ביותר והמתאימות ביותר לחיפוש שעשינו וכן, להציג לנו את תוצאות החיפוש אשר תספקנה לנו את התכנים שאנו מחפשים במהירות הגבוהה ביותר. לפיכך, אתר רלוונטי לחיפוש שלנו אשר יציג לנו את התכנים שלו במהירות – יקבל מגוגל דירוג גבוה יותר ויוצג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

מלבד ההמלצות של PageSpeed Insights איך להאיץ אתר, קיימות דרכים נוספות איך להאיץ אתר – במישור האתר עצמו וגם במישור מערכת ניהול אחסון האתר. במאמר זה נדון במספר דרכים איך להאיץ אתר בשני מישורים אלו.

רוצים לדעת איך להאיץ אתר? המומחים של ג'טסרבר כאן כדי לענות על כל השאלות בנושא. צרו עמנו קשר עוד היום וכבר תוכלו לראות תוצאות:

077-5452546

איך להאיץ אתר באמצעות פעולות באתר?

על מנת להאיץ אתר מומלץ מאד לעקוב אחר ההנחיות המוצגות לאחר ניתוח PageSpeed Insights וליישם את הפעולות הנדרשות באתר:

  • בחלק האינפורמטיבי: "הצגת התוכן העיקרי" מציין מתי התוכן העיקרי של הדף מוצג.
  • בחלק האינפורמטיבי: "מצב ראשון של חוסר פעילות ב-CPU" ‏(First CPU Idle) מציין את הפעם הראשונה שבה התהליך הראשי של הדף פנוי דיו כדי להגיב לקלט.
  • בחלק האינפורמטיבי: "עיכוב הקלט הראשון הפוטנציאלי שהמשתמשים יכולים לחוות" הינו משך הזמן (באלפיות שנייה) של המשימה הארוכה ביותר.
  • משאבים חוסמים את העיבוד הראשון (First Paint) בדף: על מנת להאיץ אתר, כדאי לשקול את האפשרות לספק תוכן JS/CSS קריטי באופן מוטבע ולעכב את כל תוכן ה-JS/CSS שאינם קריטיים.
  • על מנת להאיץ אתר יש להסיר מגיליונות CSS כללים שאינם בשימוש ולדחות את הטעינה של רכיבי CSS שאינם חלק מהתוכן בחלק העליון והקבוע. כך ניתן לצמצם צריכה בלתי נחוצה של נתונים.
  • לעתים קרובות, פורמטים של תמונות כמו JPEG 2000‏, JPEG XR ו- WebP מספקים דחיסה טובה יותר מאשר PNG או JPEG. בכדי להאיץ אתר, שימוש בפורמטים שצוינו לעיל מקצר את זמן ההורדה שלהם מהשרת ומצמצם את צריכת הנתונים.
  • יש להציג נכסים סטטיים בעזרת מדיניות מטמון יעילה: בכדי להאיץ אתר, משך חיים ארוך של מטמון עשוי לזרז את הביקורים החוזרים בדף על ידי שליפה של אותם נכסים מזיכרון המטמון במקום משרת אחסון האתר, בכל פעם שנכסים אלו נדרשים.
  • על מנת להאיץ אתר, כדאי לשקול קיצור של הזמן הנדרש לצורך ניתוח, קומפילציה וביצוע JS. לשם כך מומלץ להשתמש במטענים ייעודיים (payload) קטנים יותר של JS.
  • כדי לשפר את מהירות טעינת הדף מומלץ להקטין את גודל ההורדה של משאבים או לעכב את ההורדה של משאבים לא נחוצים.
  • כדי לקצר את הזמן עד לאינטראקטיביות (Time to Interactive) על מנת להאיץ אתר, כדאי לשקול לבצע טעינה הדרגתית של תוכן שאינו מופיע במסך ושל תמונות מוסתרות, רק אחרי שכל המשאבים הקריטיים סיימו להיטען.
  • בכדי להאיץ אתר, הקטנת קבצי CSS עשויה לצמצם את הגודל של מטענים ייעודיים (payload) המועברים ברשת.
  • תמונות שעברו אופטימיזציה נטענות מהר יותר וצורכות פחות נתונים.
  • הצגת משאבים המבוססים על טקסט צריכה להתבצע עם דחיסה (gzip‏, deflate או brotli) כדי לצמצם את סך המידע המועבר ברשת.
  •  מומלץ לשקול להוסיף את רמזי המשאבים preconnect או dns-prefetch בכדי ליצור מראש קישורים אל מקורות חשובים של צד ג'.
  • יש לציין כי הפניות אוטומטיות מעכבות את טעינת הדף.
  • על מנת להאיץ אתר, רצוי לשקול שימוש ב-<link rel=preload> על מנת לקבוע את סדר העדיפויות של אחזור משאבים הנדרשים בשלב מאוחר יותר של טעינת הדף.
  • קבצי GIF גדולים אינם מעבירים תוכן אנימציה בצורה יעילה. בכדי לצמצם כמות המידע המועבר ברשת, במקום קובצי GIF כדאי, בכדי להאיץ אתר, לשקול שימוש בסרטוני MPEG4 או WebM עבור אנימציות ובקבצי PNGאו WebP עבור תמונות סטטיות.
  • מומלץ שדפים יכילו פחות מכ-1,500 רכיבי DOM. המצב האופטימלי הינו עץ בעומק של פחות מ-32 מרכיבים ופחות מ-60 מרכיבים ברמת צאצא / אב. DOM גדול עלול להגדיל את צריכת הזיכרון, להאריך חישובי סגנון וכן לגרום לזרימות חוזרות של פריסה שצורכות נתונים רבים.

רוצים אתר מהיר? צוות התמיכה הטכני של ג'טסרבר עומד לרשותכם! העבירו את אחסון אתרכם אלינו ואנו נסייע לכם להאיץ את האתר שלכם. לפרטים צלצלו:

077-5452546

איך מאצים אתר של מערכת ניהול תוכן?

מערכות ניהול תוכן כגון ג'ומלה, וורדפרס, דרופל ומג'נטו שונות מאתר אינטרנט סטטי, היות והן מפעילות בסיס נתונים ומאפשרות ניהול התוכן בצורה ממודרת, דרך פאנל ניהול ייעודי. בבואנו לענות על השאלה איך ניתן להאיץ אתר של מערכת ניהול תוכן, עלינו להבין תחילה כי מערכות ניהול תוכן כוללות באופן מובנה כללים ואפשרויות התאמה אישית שנועדו להאיץ את האתר. בג'ומלה למשל, ניתן להפעיל דחיסת gzip ו- Chache דרך ההגדרות הגלובליות של מערכת ניהול התוכן. כמו כן, קיימים תוספים ייחודיים שנועדו להאיץ אתר עבור כל מערכת ניהול תוכן – אותם ניתן להתקין ולהגדיר להתאמה אישית מלאה, לרבות כיבוי התוסף לדפים מסוימים ועבור רכיבים מסוימים באתר.

איך להאיץ אתר - המלצות

איך להאיץ אתר ג'ומלה באמצעות תוסף LSCache? תוסף LSCache של חברת LiteSpeed מיועד לצורך שיפור ביצועי אתר ג’ומלה באמצעות ניהול נכון של זיכרון המטמון – Cache, האצת מהירות הטעינה של האתר והקטנת עומס התעבורה על השרת המאחסן את אתר הג'ומלה. תוסף זה מתאים גם לאתרי ג'ומלה המתפקדים כאתרי חנות וירטואלית.

איך להאיץ אתר וורדפרס באמצעות תוסף LSCache? תוסף LSCache של חברת LiteSpeed עבור אתרי וורדפרס מספק תמיכה גם לרכיב החנות הוירטואלית WooCommerce ומבצע עבור שניהם אופטימיזציה וניהול מטמון חכמים אשר מאיצים בצורה משמעותית את מהירות הטעינה של דפי האתר.

איך להאיץ אתר דרופל 8 באמצעות תוסף LiteSpeed Cache? תוסף LiteSpeed Cache מציע שיפורים משמעותיים לניהול מטמון אתר דרופל 8 והאצת תכנים סטטיים ודינאמיים באתר.

איך להאיץ אתר מג'נטו באמצעות תוסף LiteMage? תוסף LiteMage מיועד להאיץ אתרי מג'נטו והוא בנוי לצורך ניהול מטמון עבור חלקים ציבוריים וחלקים פרטיים של האתר (חלקים פרטיים באתר מג'נטו הינם מודולים אליהם יכולים לגשת רק משתמשים הרשומים באתר).

מחפשים איך להאיץ אתר מבוסס מערכת ניהול תוכן? צלצלו אלינו וצוות התמיכה שלנו ייתן לכם פרטים נוספים ועצות איך להאיץ את האתר שלכם:

077-5452546

 

איך  ניתן להאיץ אתר בעזרת מערכת אחסון האתר?

אחסון אתרים אצל ספק העושה שימוש בפתרונות התוכנה של חברת LiteSpeed לשרתי אחסון אתרים, עשוי בהחלט להיות התשובה איך להאיץ אתר. שרת אחסון אתרים מבוסס LiteSpeed מקטין בחצי את העומס על שרת האחסון ומספק מהירות טעינה עד פי 5. הפתרונות של LiteSpeed לשרתי אחסון אתרים מספקים ביצועים גבוהים לאתרים המאוחסנים בשרת בזכות תכונות מורכבות לניהול מטמון האתר: שמירת Cache ברמת השרת וריענון המטמון על פי כללים. יש לציין כי שרת LiteSpeed פועל באינטגרציה מלאה עם תוספי LSCache, LiteSpeed Cache ו- LiteMage וכמו כן, ניתן ליהנות מפונקציות רבות יותר כתוצאה מאינטגרציה זו בהשוואה לפעילות התוספים ללא שרת LiteSpeed.

איך להאיץ אתר - טיפים

פתרון נוסף לשאלה איך להאיץ אתר בעזרת מערכת אחסון האתר, הינו באמצעות CDN -Content Delivery Network – רשת למסירת תוכן. רשת זו מתייחסת לקבוצת שרתים מבוזרת גיאוגרפית הפועלת יחד כדי לספק משלוח מהיר של תוכן אינטרנט. CDN מאפשר העברה מהירה של נכסים הדרושים לטעינת תוכן אינטרנט כולל דפי HTML, קבצי JavaScript, גיליונות סגנונות (CSS), תמונות וסרטונים. הפופולריות של שירותי CDN ממשיכה לגדול, וכיום רוב התעבורה באינטרנט מוגשת באמצעות CDN. אצל ספקי אחסון אתרים מקצועיים, ניתן לחבר את האתר ל- CDN כגון זה של חברת CloudFlare, ללא מאמץ וללא צורך בניסיון בתחום. CDN גורם לחלק מהמשאבים של האתר להיטען מהר יותר ובכך משפר את מהירות טעינת דפי האתר. מכיוון שחלק גדול מזמן הטעינה של דף אינטרנט כרוך בגישה והורדה של רכיבים סטטיים ונכסים כגון תמונות, סקריפטים וגיליונות סגנונות, CDN מספק פתרון איך להאיץ אתר על ידי הקטנה של ההשהייה והעלאת מהירות הטעינה של דפי האתר באמצעות צמצום המרחק בין שרת אחסון האתר לבין המיקום הגיאוגרפי של מבקש התוכן. CDN מגיש תוכן סטטי מצומת שרת הקרוב ביותר גיאוגרפית למיקום המשתמש המבקש, כך שניתן לצפות לחוויית משתמש משופרת בזכות טעינה מהירה של האתר. לדוגמא, אתר המאוחסן בישראל ומיועד לקהל יעד בארה"ב: במידה ואתר זה עושה שימוש ב- CDN, האתר לא יעלה מישראל עבור הגולשים בארה"ב, אלא יעלה מארה"ב עבו קהל היעד שלו.

ג'טסרבר מספקים שירות אחסון אתרים מבוסס LiteSpeed וגם מאפשרים לכם לעבוד עם ה- CDN של CloudFlare! צרו עמנו קשר עוד היום ותוכלו ליהנות מביצועי שרת אחסון אתרים ברמה הגבוהה ביותר.

לפרטים והזמנות צלצלו: 

077-5452546