אירוח אתרים

    אירוח אתרים

    פורסם ב 29-08-2019

    אירוח אתרים הינו מושג טכנולוגי המתייחס לתחום אחסון אתרים. הביטוי “אירוח אתרים” נובע מהמושג באנגלית Hosting – הוסטינג. על מנת שנוכל להבין טוב יותר את המושג, נסביר תחילה מהי מהות התחום ובמה הוא עוסק: על מנת להציג את ברשת האינטרנט ולאפשר לגולשים ולמשתמשים ליהנות ממנו ולעשות בו שימוש מועיל, יש להעלות את האתר לרשת האינטרנט דרך שרת אינטרנט. חברות אחסון אתרים מחזיקות שרתי אינטרנט בחוות שרתים ומאפשרות לבעלי אתרים להעלות את קבצי האתר ואת בסיסי הנתונים שלהם לשרת האינטרנט. במילים אחרות: חברות מאפשרות לבעלי אתרים לאחסן או לארח את קבצי האתר ובסיסי הנתונים שלהם בשרתי האינטרנט שלהן, על מנת להציג את האתרים באינטרנט ולאפשר לגולשים שימוש בהם.

    תנאי בסיס ליכולת של כולנו לגלוש ברשת האינטרנט ולעבור בין אתרים ואפליקציות מקוונות. ללא תחום אירוח אתרים, לא היינו יכולים להגיע לאתרי תדמית, אתרים של נותני שירות ואתרי מסחר.

    הוסטינג יכול להתבצע בשני סוגי שרתים עיקריים: אירוח יכול להיות בשרתי לינוקס וכן בשרתי Windows. חשוב לציין כי אתרים הכתובים בשפת PHP ומשתמשים בבסיס נתונים MySQL כגון אתרים מבוססי מערכת ניהול תוכן (וורדפרס, ג’ומלה, דרפול, מג’נטו), יהיו חייבים להיות תחת אירוח לינוקס. לעומת זאת, אתרים הכתובים בטכנולוגיית דוט-נט ומשתמשים בבסיס נתונים MSSQL, יהיו חייבים להיות תחת אירוח Windows.

    בונים אתרים וזקוקים לאירוח מקצועי עם תמיכה? ג’טסרבר מציע שירות של אירוח מקצועי ואיכותי מבטיח חווית שימוש, אבטחה וזמינות ללקוחות אירוח אתרים.

    מה חשוב לקבל מחברת האחסון?

    אירוח אתרים אינו תחום טכנולוגי פשוט ולכן חברות אירוח אתרים וותיקות, מקצועיות, אמינות ומהימנות – דואגות לספק ללקוחותיהן חבילות העונות הן על הדרישות הטכנולוגיות העדכניות ביותר והן על דרישות האבטחה המחמירות ביותר. נציג להלן מספר דרישות בסיסיות מחברת אירוח אתרים:

    1) שרתי אחסון מהירים: אירוח אתרים חייב לעמוד בקצב ההתפתחויות הטכנולוגיות ולאפשר למשתמש בשרתים מבוססי דיסקים SSD ובטכנולוגיית LiteSpeed. אירוח מעין זה מאפשר לאתרי הלקוחות קצב טעינה ותפעול מהירים – דבר אשר עשוי לשפר את דירוג האתרים בגוגל ולהעניק לגולשים ולמשתמשים באתרים חווית שימוש טובה וכתוצאה – הגדלת שיעורי ההמרה.
    2) נפח אחסון: בזכות טכנולוגיית אחסון בענן, חבילות ללא מגבלת נפח אחסון מאפשרות לבעלי אתרים את החופש לגדול ולהגדיל את נפח האתר ופעילותו. לעומת זאת, חבילה אשר מגבילה את נפח האחסון ללקוחותיו, למעשה מגבילה גם את האפשרות שלהם לצמוח.
    3) תעבורה חודשית: בדומה לחבילות ללא הגבלת נפח, גם חבילות ללא הגבלת תעבורה מאפשרות לבעלי אתרים חופש ושקט נפשי באשר לנפחי השימוש של הגולשים באתר או באתרים שלהם, באופן בו לא משנה מה תהיה התעבורה באתר, האתר ימשיך לפעול עבור המשתמשים בו ללא עצירה עקב הגעה למכסת תעבורה כלשהי.
    4) גיבוי ושחזור: על אירוח מקצועי לתת ללקוחותיו את האפשרות, המקרה הצורך, להתאושש מאסון בצורה המהירה, הקלה והיעילה ביותר. הדרך לעשות זאת הינה לספק שירות אשר מגבה באופן אוטומטי את חשבונות לקוחות אחסון אתרים – לפחות 7 גיבויים אחרונים שבוצעו אוטומטית כל יום. בצורה זו, יכולים לקוחות לשחזר את חשבון האחסון שלהם במהירות וביעילות במקרה של פריצה לאתר, או ביצוע עדכון כושל למערכת ניהול התוכן.
    5) תמיכה טכנית: אחד ההיבטים החשובים ביותר הינו התמיכה הטכנית הניתנת ללקוחות. אין ספק כי כל אחד מאיתנו, בכל רמת ידע ובכל רמת ניסיון, זקוק מדי פעם לתמיכה טכנית במערך אירוח האתרים ואף בתקלות הנובעות באתרים עצמם. חברה מקצועית, אמינה ומהימנה, תספק ללקוחותיה מערך תמיכה טכנית יעילה וזמינה בכל שעות העבודה ובכל ימות השבוע.
    6) ניטור ואבטחה: אירוח אתרים אינו מסתכם באספקת שטח אחסון ותעבורה, הוא חייב לכלול גם מערכת אבטחת מידע וניטור האתרים המאוחסנים בשרתי חברה. מלבד האחריות המוטלת על בעלי אתרים לאבטח את אתריהם ולהגן עליהם מפני נוזקות ופריצות אבטחה, חלה גם אחריות של כל חברת אירוח לנהל מנגנוני ניטור ואבטחה של שרתי האחסון וחשבונות האחסון. מומלץ מאד לוודא עם ספק כי הוא מקצועי דיו ומעודכן בכל האיומים הטכנולוגיים הקיימים כיום, על מנת לספק ללקוחותיו שירות מאובטח.
    7) ללא התחייבות תקופתית: ספק אשר מחייב את לקוחותיו בתקופת זמן לקבלת השירות, למשל שירות בהתחייבות לשנה, הינו ספק אשר אינו מפגין ביטחון עצמי ומסתמך על התחייבות תקופתית בכדי לכבול אליו את לקוחותיו. נותן שירות ותיק ואיכותי אשר בטוח בשירות אותו הוא מספק, לא יגביל את לקוחותיו ולא יחייב אותם לתקופה כלשהי, אלא יאפשר ללקוחות לסיים את ההתקשרות עמו בכל עת, ללא אבדן כספים.
    8) התקנה אוטומטית של תוכנות: נותן שירות אשר מספק ללקוחותיו אפשרות להתקין תוכנות ומערכות ניהול תוכן בחשבון האחסון, מאפשר ללקוחותיו לבצע מגוון פעולות התקנה במהירות וביעילות. אפשרות זו תורמת רבות לפיתוח העצמי של בעלי חשבון האחסון ונותנת להם גישה לעולם שלם של תכנים וחשיפה ברשת האינטרנט.

    מחפשים שירות אירוח טוב עם אפשרות גיבוי אוטומטי ושחזור חשבון האחסון בקליק? אירוח אתרים מהיר, ללא הגבלת נפח, ללא הגבלת תעבורה, ללא התחייבות תקופתית ועם תמיכה טכנית מטורפת? ג’טסרבר – האתרים שלכם, המומחיות שלנו.

    אירוח אתרים – כיצד אני יכול לדעת מה מתאים לי?

    אירוח אתרים מאפשר סוגים שונים של אחסון אתרים ואפשרויות מגוונות לתוכניות וחבילות אחסון אתרים. אלו מאיתנו המצויים בתחום יוכלו על נקלה לדעת מהי חבילת אירוח האתרים המתאימה להם ולצרכים שלהם, אולם לא כולנו בעלי ניסיון בתחום ולכן, נציג להלן אפשרויות שונות של אירוח אתרים בחברת ג’טסרבר:

    1) אחסון אתרים שיתופי: זוהי צורת אירוח אתרים אשר עושה שימוש בכתובת IP אחת עבור מספר דומיינים. אירוח אתרים זה הינו הזול ביותר מבין הפורמטים של אירוח אתרים, היות וספק אירוח אתרים המספק אחסון אתרים שיתופי, יכול לספק את השירות למספר גדול מאד של אתרים תחת אותה כתובת IP. אירוח אתרים שיתופי מיועד לבעלי אתר אחד, או בעלי מספר אתרים אשר יכולים לפעול מאותו חשבון אחסון.
    2) אחסון אתרים ריסלר: אירוח אתרים לבעלי מספר אתרים אשר חייבים חשבון אחסון נפרד לכל אחד. אירוח אתרים ריסלר מאפשר למעשה לריסלר לפעול בעצמו כחברת אחסון אתרים ולספק שירות אירוח אתרים תחת NS פרטי משלו, כאשר כאמור, כל חשבון אחסון אתרים מנוהל באופן נפרד מכל שאר החשבונות.
    אחסון אתרים ייעודי למערכות ניהול תוכן: אירוח אתרים ייעודי ל- CMS (מערכות ניהול תוכן) כגון ג’ומלה, וורדפרס, דרופל, מ’גנטו. אירוח אתרים ייעודי מעין זה מיועד לתת מענה טכנולוגי לצרכים הייחודיים של כל מערכת ניהול תוכן.
    3) אחסון אתרים SEO: זהו פורמט אירוח אתרים אשר מיועד בעיקר לחברות קידום אתרים, שכן אירוח אתרים SEO מאפשר שימוש ב- C-Class שונים ואינו מגביל את בעלי חשבונות האחסון לפעול תחת כתובת IP אחת.
    4) VPS ושרתים ייעודיים: יש לציין כי בעלי שרתים וירטואלים (VPS) ושרתים ייעודיים (פיזיים) אינם בהכרח עושים בהם שימוש לצורך אירוח אתרים. בעלי שרתים וירטואליים או פיזיים עשויים לעשות בשרת שלהם ככל העולה על דעתם, לרבות התקנת מערכות הפעלה ותוכנות שונות – דבר שאינו ניתן לביצוע אצל לקוחות אירוח אתרים שיתופי או אירוח אתרים ריסלר. בעלי שרתים יכולים כמובן להשתמש בשרתים שלהם לשם אירוח אתרים, אולם באפשרותם גם לפתח אפליקציות על השרתים ולאחסן בהם מידע שאינו פתוח לכלל הציבור.

    אירוח אתרים מקצועי וייעודי? ג’טסרבר – הכתובת שלכם לאירוח אתרי וורדפרס, אירוח אתרי ג’ומלה, אירוח אתרי מג’נטו. ג’טסרבר – מומחים באירוח אתרים שיתופי, אירוח אתרים ריסלר, אירוח אתרים ייעודי לקידום אתרים!

    שירותים נלווים

    אירוח אתרים אינו מסתכם בדרך כלל בשירות אירוח קבצים ובסיסי נתונים של אתרים ואפליקציות מקוונות. אירוח אתרים כולל לרוב גם שירותים נלווים אשר מהווים מוצרים משלימים לשירות אירוח אתרים. נציג להלן שירותים נלווים לאירוח אתרים:

    1) תעודות SSL: תעודת SSL חינמית של cPanel AutoSSL צריכה להיות ברירת מחדל בכל תכנית אירוח אתרים, שכן היא ניתנת חינם ומהווה תחליף מצוין לתעודות SSL מסחריות בתשלום. מומלץ לוודא עם חברת אירוח אתרים כי בנוסף לתעודת SSL חינמית של cPanel AutoSSL, ניתן להתקין גם תעודות SSL מסחריות וכי באתר חברת אירוח האתרים קיימים מדריכים מסודרים לשם כך.
    2) רכישת דומיינים: לא כל חברת אירוח מציעה גם שירות רכישת דומיינים, כמו שלא כל חברה לקניית דומיינים מציעה גם שירות אירוח. יש לציין כי רכישת דומיינים מחברה בנוסף לרכישת השירות האירוח, מאפשר ללקוח לנהל את שני התחומים הללו במקום אחד – דבר המקל על ההתנהלות השוטפת.
    ניהול דוא”ל: ניהול דוא”ל הינו מאפיין המקושר לכל חבילת אירוח אתרים. מומלץ לוודא עם ספק האחסון כי לא קיימת הגבלה על מספר תיבות הדוא”ל וכן, כי קיימת אפשרות להגדיר לכל תיבת דוא”ל מיכסת נפח במידת הצורך. יחד עם זאת נציין, ניהול דוא”ל באמצעות Gmail עסקי (תחת הדומיין), מוציא את נושא ניהול חשבונות הדוא”ל מידי ספק אחסון אתרים ומעביר אותו לגוגל.

    ג’טסרבר – הבית שלכם לכל תחום אירוח אתרים, כולל תעודות SSL מסחריות ותעודת SSL חינמית בכל חבילת אירוח אתרים, קניית דומיינים ישראליים ודומיינים בחו”ל וניהול הדוא”ל שלכם.

    השותפים שלנו

    Skip to content