טיפול בשגיאת מייל: 550 client not found

הערה – ברוב המקרים שגיאת 550 Client not found מעידה על כך כי הנמען לא קיים. המדריך מתייחס למצב בו אתם יודעים באופן וודאי כי הנמען קיים, אבל בכל זאת מקבלים את השגיאה.

ניסיתם לשלוח מייל לחשבון מייל שאתם פתחתם ב- CPANEL, אולם יכול להיות שהדומיין לא מנוהל על ידי ג'טסרבר, אלא על ידי גוף חיצוני. במידה וקיבלתם הודעת שגיאת מייל 550 client not found, משמעות הדבר הינה כי על אף שאתר האינטרנט שלכם מאוחסן בשרתי חברת ג'טסרבר, המיילים של הדומיין שלכם מנוהלים בגוף שונה – כלומר לא בשרתי האימייל של ג'טסרבר. שגיאה זו נגרמת כאשר שרת אחסון האתר בג'טסרבר "חושב" שהוא מנהל גם את שירותי האימייל שלכם, אך למעשה הוא אינו מנהל אותם.

הדבר הראשון שיש לבצע, הינו בדיקת הדומיין באתר Leaf DNS בכתובת: https://leafdns.com על מנת לקבל את כל פרטי ה-DNS של הדומיין. נסתכל למשל בפרטי ה-DNS של הדומיין click-it.co.il כפי שהתקבלו לאחר בדיקת DNS:

במצב הרגיל, בו הדומיין מקבל את כתובות ה- DNS של ג'טסרבר גם עבור ניהול שרתי המייל, אנו נראה את המצב הבא:

mx-1

אולם במצב בו למשל רשומות האימייל של הדומיין אינן מופנות כמו הדומיין עצמו לשרתי jetserver.net, אלא לשרתי GMAIL – היות ושירותי האימייל של הדומיין מנוהלים ב- GMAIL ולא בג'טסרבר, נראה את המצב הבא:

mx-2

 על מנת לתקן את הגדרות המייל בשרת האחסון שלנו, ניגש ב- CPANEL תחת רובריקת Mail לקישור MX Entry:

mx-5

למעשה, עלינו להתאים אחד-לאחד את רשומות ה-MX של הדומיין, כפי שהם מופיעים באתר LEAFDNS איתו ביצענו את הבדיקה. במילים אחרות, אנחנו נגדיר לשרת כי למרות שהוא מנהל את הדומיין, המיילים מנוהלים על ידי גורם צד שלישי, ואין לו מה להתעסק עם מיילים בכל הנוגע לדומיין הזה.

יש לסמן REMOTE MAIL EXCHANGER, וכל רשומה שנרצה להוסיף נוסיף תחת "Add New Record".

מצ"ב צילום מסך המראה דוגמא לדומיין ששרתי ה-DNS שלו מפנים ל-JETSERVER, אבל המיילים שלו מנוהלים דרך GOOGLE APPS –

mx

 

לתשומת ליבכם – להפניה מהירה של דומיין ל-GOOLE APPS, ניתן להשתמש באשף מהיר.
מדריך בקישור הבא – https://jetserver.co.il/google-apps