• בלוג
  • פרצה קריטית נמצאה ב-Nvidia Container Toolkit

פרצה קריטית נמצאה ב-Nvidia Container Toolkit

    פרצה קריטית נמצאה ב-Nvidia Container Toolkit

    פורסם ב 06-10-2024

    information-security

    פרצה חמורה התגלתה ב-Container Toolkit של חברת Nvidia– כלי שמאפשר לקונטיינרים (Containers) להשתמש במשאבי המעבד-הגרפי במערכת עליה הם “יושבים”. הפרצה מאפשרת לתוקף, לאחר ביצוע מתקפה מוצלחת, להשתלט על המערכת המארחת לגמרי. הכלי הוא חלק מפלטפורמת GPU Operator של Nvidia, הפגיעה גם היא.

    את הפרצה גילו חוקרים של חברת WIZ, חברה שמספקת פתרונות לאבטחת יישומים וסביבות בענן. היא תוייגה כ-CVE-2024–0132, ודורגה 9.0 מתוך 10 בסולם CVSSv3.
    הפרצה קיימת בגרסאות 1.16.1 ומטה של Container Toolkit, כמו גם בגירסאות 24.6.1 של GPU Operator.

    הפרצה מצויה בחולשת “זמן בדיקה עד זמן שימוש“, שנגרמת עקב “מירוץ תהליכים” המתרחש ב- Container Toolkit – מספר תהליכים העובדים ביחד, כאשר התנהגות המערכת תלויה בתזמונם. לפעמים התהליכם לא מסונכרנים או מתוזמנים כמו שצריך, ודבר זה יכול להביא לבאגים, לתקלות ולפרצות שונות.
    במקרה זה, החולשה מאפשרת קיום של הפרדה בלתי מספקת בין הקונטיינר לבין המערכת עליה הקונטיינר “יושב”.

    איך הפרצה עובדת?

     על מנת לבצע התקפה מוצלחת, קונטיינר בשליטת התוקף צריך לפעול על המערכת הפגיעה. הקונטיינר יכול להיות אחד כזה שהוטען במתכוון על ידי מישהו עם גישה למערכת (למשל, מערכת ענן משותפת שניתן להריץ עליה מספר קונטיינרים על ידי כמה משתמשים), או אחד כזה שניתן למשתמש ללא ידיעתו (הושג ממקור מפוקפק או ש”ניתן” למשתמש באמצעות הנדסה-חברתית).
    כאשר הקונטיינר פועל על המערכת הפגיעה, התוקף, בעל הגישה לאותו קונטיינר “זדוני”, יכול לקבל גישה לשקע (Socket) המשמש לשיתוף המשאבים בין המערכת לקונטיינר. דרכו, ניתן להוציא לפועל פקודות שונות לקבלת הרשאות גבוהות במערכת, ולבסוף להשיג שליטה מלאה וגישה לקונטיינרים האחרים.
    גישה זו מאפשרת לתוקף לגנוב מידע מהמערכות המשתמשות בקונטיינרים ולהדביק אותן בנוזקות (חלקן אפליקציות בפיתוח ומודלי AI).

    סרטון המסביר את שלבי המתקפה. מתוך הדיווח של WIZ.

    נכון לעכשיו, החוקרים של WIZ לא מספקים פרטים טכניים נוספים על הפרצה ועל דרכי התקיפה באמצעותה. בדיווח שלהם, הם מציינים שזה כדי לתת לארגונים המשתמשים בפלטפורמה מספיק זמן כדי להעריך את הסיכונים הקיימים בעקבות הפרצה, ולהיערך בהתאם.
    הם מוסיפים שיפורסמו פרטים נוספים ב”חלק 2″, שייכתב בהמשך, למי שמעוניין בפרטים נוספים – בין אם מתוך סקרנות, או מתוך רצון פרקטי להבין את הסכנה ולהתגונן.

    גם חברת Nvidia עדכנה על הפרצה באתר שלה , ושחררה גירסאות עם עדכוני אבטחה לפרצות:
    ניתן לעדכן את Container Toolkit לגירסה 1.16.2 כאן;
    ואת GPU Operator לגירסה 24.6.2 כאן.

    בנוסף, פרצה המתוייגת כ-CVE-2024-0133, נמצאה ב-Container Toolkit וב-GPU Operator . היא המאפשרת לתוקף, דרך קונטיינר, ליצור קבצים ריקים במערכת המארחת ודרכם לחבל בה.הפרצה משתמשת באותן חולשות הקיימות בפרצה CVE-2024–0132 המתוארת לעיל, וגם היא איננה רלוונטית כאשר משתמשים ב -CDI. היא תוייגה כ-4.1 מתוך 10 בסולם CVSSv3, ותוקנה באותם עדכונים שצויינו מעלה.

    השותפים שלנו

    Skip to content