אחסון אתרים זול

    אחסון אתרים זול

    פורסם ב 04-11-2024

    information-security

    “זול” זה מושג יחסי

    שוק אחסון האתרים, הן בישראל והן בשאר העולם, מציע חבילות אחסון שונות ומגוונות. בהתאם לכך, עלינו לבחון את המושג “אחסון אתרים זול” באופן יחסי בלבד. כלומר, עלינו לשאול את השאלה – “אחסון אתרים זול – ביחס למה?”

    כל חברה המספקת שירות לאחסון אתרים מציעה חבילות במחירים שונים, בעלות מאפיינים תפעוליים וחשבונאיים שונים. מאפיינים אלה נכנסים לתחשיב המחיר של כל חבילה.
    לדוגמה, חברת אחסון אתרים א’ מציעה חבילת אחסון שיתופי בעלות חודשית של ₪60. לעומתה, חברת אחסון אתרים ב’ מציעה חבילת אחסון שיתופי משלה, בעלות חודשית של ₪40 .
    אמנם המחיר החודשי של החבילה שמציעה חברה ב’ הוא זול יותר, אבל כדאי לבדוק דברים לעומק – מה כוללת כל חבילה? האם ייתכן שחברה ב’ מגבילה את נפח האחסון, אינה מספקת שירותי גיבוי אוטומטי ושחזור נתונים בקליק, ומגבילה את נפח התעבורה החודשית? האם לעומתה, חברה א’ מספקת שירותי גיבוי ושחזור, אינה מגבילה נפח תעבורה (או מגבילה, אבל ההגבלה הרבה פחות נמוכה מאשר בחבילה של חברה ב’), ונפח האחסון שלה גדול יותר?

    בהתבסס על ההשוואה הדמיונית הזו, ניתן לומר בבטחה כי המילה “זול” במושג “אחסון אתרים זול” אינה קריטריון מהימן להחלטה באיזו חברה או חבילה לאחסון אתרים כדאי לבחור. כל בעל אתר יודע מהם הצרכים והדרישות שלו כאשר הוא מחפש היכן לאחסן את האתר, ומה התקציב שהוא מוכן להשקיע בחבילת אחסון. בהתאם, טווח השיקולים לבחירה בחבילת אחסון לאתר הוא רחב יותר מהעלות החודשית, ו”אחסון אתרים זול” יכול לבוא על חשבון דרישות אחרות.
    בדומה לכל דבר המוגדר כזול, גם בנוגע לאחסון אתרים זול, הנטייה הטבעית (והמוצדקת) היא לשאול מה המלכודת.

    בשביל זה אנחנו כאן – כדי לכתוב לכם מהם הדברים אליהם יש לשים לב כאשר בוחרים חבילת אחסון לאתר שלכם, וכדי לשים קצת יותר אור על המלכודות, או איפה הקאץ’, כאשר מדובר באחסון אתרים זול.

    מאפיינים של אחסון אתרים זול

     

    1. הגבלת נפח אחסון ותעבורה

    מאפיין בולט של חבילות אחסון אתרים זולות הוא הגבלת נפחו של שטח האחסון של השרת, ותעבורת הנתונים החודשית אליו וממנו. חברות שרוצות לנצל את שטח האחסון שברשותן עבור כמה שיותר לקוחות, לא יכולות לספק נפח אחסון ונפח תעבורה ללא הגבלה. בדרך כלל, המגבלה תתאים עבור שימוש בסיסי בלבד.

    2. פרסומות

    ישנה אמרה הגורסת ש”כשהמוצר בחינם, הלקוח הוא המוצר”. כלומר, הלקוח, מעצם שימושו במוצר, מביא מעצמו משהו בעל פוטנציאל שווי גדול יותר מהסכום שהוא “חוסך” כאשר הוא בוחר במוצר מסויים. הדבר נכון גם לגבי מוצרים זולים, ו”אחסון אתרים זול” לעיתים למעשה אומר “אחסון אתרים עם פרסומות”. כאילו כדי להדגיש את נכונותה של האמרה, ניתן למצוא גם אחסון אתרים בחינם, אשר כולל פרסומות.
    חברות לאחסון אתרים, המציעות חבילות נמוכות מאוד, יַתְנוּ לפעמים את קבלת השירות במחירו המוזל (או החינמי) בפרסומות. הפרסומות יופיעו בפאנל הניהול של השרת, ואף באתר עצמו.
    די ברור מה השיקול של חברות אלה – במקום לגבות תשלום גבוה יותר (או זול פחות) מלקוח, הן מוכרות את החשיפה של הלקוח לפרסומות, מהן ניתן להרוויח יותר. כמובן שצריך להציע מחיר מאוד משתלם, כי לא כל אחד מוכן להקרבה כזאת כחלק מהשיקולים שלו בבחירת חבילת אחסון.

    3. אבטחה (פחותה)

    מרבית הסיכויים הם שחבילות אחסון אתרים זול יכללו אבטחה פחותה ובלתי מספקת, או שלא יכללו אבטחה בכלל.
    ניטור ואבטחה של אתרים ושרתים דורשים הן טכנולוגיה מפותחת והן כוח אדם (ובמקרים מסויימים, הכשרתו של כוח האדם) אשר יפעיל אותה ויישם אסטרטגיות אבטחה במקרי חירום. אחסון אתרים בזול אינו יכול להרשות לעצמו מערכים טכנולוגיים וכוח אדם לצורך ניטור ואבטחה מפני שמחירם של אלה מגולם במחיר החבילה (או אינו מגולם, בצורת ההפרש בין החבילה הזולה לחבילות היקרות של חברות אחרות). תעודות אבטחה, כמו תעודת SSL , והטמעתם של מרכיבי ופרוטוקולי אבטחה (כמו JetKeeper שפיתחנו ), עולים גם כן כסף. לכן, פירושו של אחסון אתרים זול יכול להיות היעדר השקט הנפשי בידיעה שהשרת שלכם או האתר שלכם בטוחים.

    4.(היעדר) תמיכה טכנית

    תמיכה טכנית היא שיקול חשוב בבחירת חבילת אחסון לאתרים. לשיקול זה יש לייחס חשיבות מכרעת. גם לקוחות מנוסים ובעלי ידע זקוקים לפעמים לתמיכה מצד חברת האחסון, במיוחד במקרי משבר או קריסות.
    התמיכה הטכנית מצריכה מהחברה המאחסנת אתרים השקעה בכוח אדם, בהכשרתו, ובאיכותו – השקעה שהיא בעיקר כספית.
    חברות המספקות אחסון אתרים זול עשויות “לדלג” על מתן תמיכה טכנית, דבר אשר יגולם במחיר הנמוך של החבילה.

    5. משיכת לקוחות

    מכירת חבילות אחסון אתרים זולות הן צעד שסביר שחברות הוסטינג צעירות ינקטו בו. באמצעות מכירת חבילות אחסון זולות באופן משמעותי מהמתחרים, החברה יכולה למשוך לקוחות שאין להם דרישות גבוהות מדי, או כאלה ללא הבנה בהיבטים הרבים שיש לבחירה של חבילת אחסון נכונה.
    חברות הוסטינג, כמו כל חברה או עסק, מצפות ורוצות להחזיר את עלויות האחזקה והתפעול של המשאבים שלהן, וכמובן להרוויח ממכירת השירות. לכן, הסבירות היא גבוהה שבשלב מסויים, חברת הוסטינג חדשה שמוכרת חבילת אחסון זולה משמעותית תעלה את המחירים, אף .ללקוחותיה הוותיקים ביותר, לאחר שמשכה אותם עם מחירים נמוכים משמעותית מהמתחרות

    6. גיבויים

    גם התשתית הטכנולוגית הדרושה לאחזקה ותפעול של תשתית ליצירת גיבויים אוטומטיים (ואחסונים של הנתונים המגובים) מצריכה כסף.
    מכאן ניתן להבין שעל המחיר הזול של חבילת האחסון, החברה המספקת אותו יכולה לפצות בהיעדר שירות גיבוי נאות. בבחירת חבילה כזאת, אמנם נחסך כסף רב, אבל ייתכן שתשלמו בשקט הנפשי של לדעת שבמקרה של אסון, תוכלו לשחזר את האתר והנתונים שלכם.

     

    אחסון אתרים זול?

    ציור, אשר בצד ימין שלו ישנו איש שמצייר גרף על לוח, ובצד שמאל ישנו מחשבון גדול.
מאחורי האיש והמחשבון יש תיק-ארנק גדול. על חלקו העליון בצידו הימני יושבת אישה עם מחשב נייד. מעל פינתו העליונה השמאלית ישנם חמישה מטבעות עם סימן של דולר אמריקאי בתוכם.

    בסופו של דבר, זול הוא פונקציה של פשרה. כשאנחנו קונים משהו בזול – גם במקרה של חבילת אחסון האתר שלנו – אנחנו בדרך כלל מתפשרים על משהו, או “משלמים” בדרך אחרת.
    וכמו בכל עסקה, עם אחסון אתרים, חשוב להבין מהן הדרישות שלכם מחבילת האחסון שלכם ומהחברה מהספקת אותה. ברגע שתדעו מהם השיקולים והציפיות שלכם, תוכלו להחליט אם מחיר הפשרה שווה לכם. אם לא, ייתכן שתעדיפו להשקיע יותר כסף בתמורה לתפעול שוטף ובטוח יותר, ובמקרים מסויימים, להיעדר פרסומות.

    השותפים שלנו

    • js-partners-02
    • js-partners-03
    • js-partners-04
    • js-partners-06
    • mariadb-icon
    • docker-icon
    • nodejs
    Skip to content