• בלוג
  • היערכות לשיטת הרישוי החדשה של cPanel

היערכות לשיטת הרישוי החדשה של cPanel

    היערכות לשיטת הרישוי החדשה של cPanel

    פורסם ב 13-02-2020

    הבאעדכון חשוב 29.09.2022: חברת סיפאנל הכריזה אודות עליית מחירים חדשה בסוף שנת 2022 לתוך 2023. כתבנו על כך מאמר חדש בלינק הבא

    חברת cPanel המפתחת ומוכרת את פאנל ניהול אחסון האתרים הפופולרי ביותר בעולם, פרסמה ביום חמישי 27 ביוני 2019 את העלאת המחירים הגדולה ביותר שאי פעם ביצעה והודיעה על הפעלת מודל רישוי חדש לרישיונות cPanel. בפוסט האחרון בבלוג שלהם, cPanel אף מתנצלים בפני קהילות אחסון אתרים ברחבי העולם, לאחר שזו שקיבלה משובים רבים מצרכני cPanel ומספקי אחסון אתרים מבוססי cPanel.

    חברת ג’טסרבר המספקת ללקוחותיה שירות אחסון אתרים מבוסס פאנל cPanel לניהול האחסון, נאלצת בעל כורחה להתאים את מחירי השירות על מנת שיישקפו את העלאת מחירי השימוש ב- cPanel. כחלק מן השקיפות של חברת ג’טסרבר בפני לקוחותיה וכחלק מן ההכרח להעלות את מחירי שירות אחסון האתרים, נסביר להלן את מערך התמחור החדש של cPanel ואת האופן בו הוא משפיע על לקוחות ג’טסרבר.

    מבנה התמחור והרישוי החדש של cPanel שהוכרז, עורר רגשות רבים בקרב חברות אירוח אתרים. כרעם ביום בהיר החליטה cPanel להפסיק לאפשר הקמת חשבונות ללא הגבלה בלוח הבקרה של אחסון האתרים. במקום זאת ולאלתר, הפעילה cPanel רישוי רב שכבתי: במקום שספק אחסון אתרים ישלם לחברת cPanel על רישיון שימוש בשרת, יאלץ כעת ספק אחסון אתרים לשלם רישיון עבור כל חשבון משתמש! שינוי זה נכנס לתוקף באופן מיידי, ללא אפשרויות המשך של סביבת הרישיונות הקיימת.

    cPanel טוענים כי בעת בה הגדירו את מבנה התמחור המקורי שלהם, לפני כ- 20 שנים, השרתים לא היו חזקים כמו שהם כיום. כיום, יכולים ספקי אחסון אתרים להריץ מאות אתרים במערכת של מעבד אחד. לטענת cPanel, העלאת המחירים תיישר את החברה עם הטכנולוגיה הקיימת היום. היסטורית, ביססה cPanel את שירותיה ותמחור הרישיונות סביב רישיון VPS או שרת ייעודי, עם חשבונות cPanel בלתי מוגבלים. ככל שהתפתחה החברה, הוסיפה cPanel משאבי פיתוח ומבנים מורכבים יותר, אשר איפשרו לה לקחת מספר הולך וגדל של פרויקטים ולהגדיל את הפיתוח. cPanel מציינים כי התאמת המחירים הנוכחית תבטיח שהחברה תוכל להמשיך ולהשקיע בפיתוח מוצרים, לשגשג באבטחה מידע ההופך ליותר ויותר עוין, להרחיב את המערכת האקולוגית של הלקוחות שלה ולהישאר מובילה בתחום האוטומציה של אחסון אתרים. יש לציין כי העלאת מחירים זו באה גם בעקבות רכישת cPanel על ידי חברת Oakley Capital אשר מחזיקה גם ב- Plesk וב- SolusVM.

    תגובות של ספקי אחסון אתרים מרחבי העולם למהלך העסקי – אסטרטגי של cPanel לא איחרו להגיע, היות ואין חולק על כך שכל גוף מסחרי מבצע התאמות מדי תקופה לשיטת התמחור והרישוי שלו, כאשר לקוחותיו יכולים לצפות לעליות מחירים סבירות של בין 10-15 אחוזים. העלאת המחירים של חברת cPanel קרובה יותר לעלייה של 800% במחיר לצרכן – עובדה המחייבת את ספקי אחסון האתרים ברחבי העולם להעריך מחדש את כל המודל העסקי שלהם. תגובות נוספות של ספקי אחסון אתרים מתייחסות לקיזוז הירידה בהכנסות של cPanel כגורם שהביא לתמחור קיצוני ועליה חסרת פרופורציה במחירי הרישוי.

    בנובמבר 2019, חברת ג’טסרבר תיאמה פגישה פנים מול פנים בארצות הברית עם נציגים מהנהלת cPanel במטרה למנוע או לפחות להקטין את רוע הגזירה. לא זו בלבד ש- cPanel לא הסכימה להתגמש, במשך כל התקופה מיום העלאת המחירים ועד היום, ספגה ג’טסרבר את העלויות החדשות ולא גילמה אותן בתשלום המתקבל מלקוחותיה.

    תגובת cPanel: החברה מבינה שתמחור מבוסס חשבון דורש מאמץ נוסף מצד השותפים שלה. לכן תפעל cPanel להקל על המעבר הזה על ידי מתן תמיכה ביישום שיטת הרישוי החדשה אצל ספקי אחסון אתרים: זיכוי חד פעמי, הוספת חבילת “50 פלוס” לספקי אחסון אתרים המספקים שירות לפחות מ- 100 בעלי חשבון cPanel, הוספת חבילות “פרמייר” קבועות החל מ- 100 רישיונות cPanel כאשר חבילות אלו תאפשרנה לספקי אחסון אתרים לרכוש עבור לקוחותיהם חבילות נוספות בכפולות של 50 חשבונות (כלומר 150, 200, 250 וכו’).

    להלן המחירים לפי חבילות רישיונות cPanel

    מחירון החדש עבור רישיונות cPanel ניתן למצוא במאמר חדש בלינק הבא

    * ניתן לרכוש רשיון cPanel רק כחלק משרת
    * לקוחות המנהלים שרתים דרכינו יכולים גם לרכוש רשיונות cPanel באופן עצמאי

    השותפים שלנו

    Skip to content