- בלוג
- גיבויים בענן
גיבויים בענן
גיבויים בענן
פורסם ב 19-10-2025
אנו מתארים לעצמנו ששמעתם את המושג “גיבויים בענן” מתישהו (כנראה כמה פעמים), באופן כלשהו, במיוחד בעשור האחרון. ואכן, חלק גדול מהשימוש ההולך גובר בתשתיות הענן השונות (כ-94% מכל החברות בעולם משתמשות בענן בדרך זו או אחרת) נוגע, בחלק גדול ממנו, לאחסון גיבויים.
למעשה, לפחות על-פי מבדק שנעשה על-ידי Virtue Market Research, שווי השוק של עולם גיבויי הענן עתיד לעבור את ה-18 מיליארד (!) עד שנת 2030.
גיבוי בענן לעסקים הפך לתהליך חשוב וקריטי מההתנהלות של כל עסק ושל כל אדם פרטי אשר רוצה להגן על המידע שלו. כמובן, ניתן להסתמך על כונני אחסון ניידים, אך יש להם את המגבלות שלהם, בעיקר מעצם היותם חפץ פיזי מוחשי, שיכול להיהרס, ללכת לאיבוד, להתקלקל, להתכלות ולהיגנב.
למה כל עסק עם (או בלי) אתר צריך להשתמש בגיבויים בענן? מיד נגלה.
לא רק עסקים משתמשים בגיבויי ענן – מרבית הגיבויים לענן מתבצעים על-ידי משתמשים פרטיים. כ-2.3 מיליארד אנשים מאחסנים קבצים בענן, כאשר הרוב (72%) משתמשים בו בעיקר לאחסון תמונות, ומעל למחצית (53%) משתמשים בו לאחסון קבצים חשובים. ניתן, ככל הנראה, להודות לשוק הסמארטפונים על ההצלחה של הענן בקרב המשתמשים האישיים – היום, כולם מחוברים לגוגל, לאפל, ל-OneDrive, ולשירותי ענן אחרים.
מה זה גיבויים בענן?
גיבוי מידע הוא למעשה תהליך הכולל יצירת עותק כלשהו של קובץ, ושמירתו של העותק על התקן אחסון כלשהו. התקן אחסון הנתונים יכול להיות התקן שונה מההתקן המרכזי, או מיקום נפרד על אותו התקן אחסון עליו נמצא הקובץ המקורי.
גיבוי בענן, אם ככה, הוא אחסון העתקים של קבצים ומערכות, על התקני אחסון שמותקנים על שרתים שפועלים מהענן – כלומר, שרתים וירטואליים הפועלים באמצעות שרתים פיזיים הפועלים מתוך חוות שרתים, או השרתים הפיזיים עצמם.

שירותי גיבוי בענן לעסקים יכולים להיות בעלי משמעות קריטית, במיוחד לעסקים עם אתר אינטרנט. ככל שהאתר מורכב, כך גובר הצורך בגיבוי זמין. כמו כן, כשם שאתר אינטרנט צריך להיות זמין 24/7, כך הגיבוי לאתר עצמו, ולמערכות האחרות של העסק.
תארו לכם מצב בו, למשל, חלק מהאתר נפגם – בגלל שגיאת מערכת, באג בקוד, ואפילו גורם עוין. מן הסתם, הכיוון הראשון אליו תפנו לאחר שתנטרלו את הבעיה הוא הגיבוי האחרון של המערכת, או של האתר שלכם. כלומר, זמינות הגיבוי, כמו גם עד כמה הוא מוגן ובטוח, יהיו שני משתנים בעלי משמעות קריטית אם וכאשר תצטרכו לשחזר גיבוי.
ואכן, לגיבוי בענן לעסקים בענן יש שלושה יתרונות מרכזיים: זמינות מכל מקום, בהנחה שישנו חיבור אינטרנט זמין; אמצעי אבטחה כבדים ואדוקים, גם מבחינת תשתיות ותוכנה וגם מבחינה פיזית; ויכולת לבצע שחזור מהיר – מערכות הגיבוי והשחזור של ספקי הענן מתוכננות כך שהמשתמש יוכל לנצל את מלוא רוחב הפס של החיבור שלו, כדי שניתן יהיה לבצע את תהליכי הגיבוי והשחזור לפני שייגרם נזק ממשי.
יתרונות טכנולוגיים ועסקיים
כפי שהכותרת מרמזת, לגיבויי ענן ישנם כמה יתרונות, אשר מועילים לעסקים גם בהיבט הטכנולוגי וגם בהיבט העסקי:
יתרונות טכנולוגיים
- אחסון מאובטח – הענן נמצא תחת מעטה אבטחה כבד. ספקי הענן מיישמים אמצעי אבטחה רבים ונוקשים, אשר נועדו לבלום כל מתקפה שעשויה לסכן את השרתים או את מה שהם מאחסנים. נוסף על כך, חוות שרתים הן סביבות מוגנות מאוד, ומתוכננות לעמוד בכל סוג של פגיעה.
המשמעות: גיבויים בענן למעשה מוגנים באופן מירבי. - הצפנת נתונים – כל ספק גיבויים בענן שמכבד את עצמו יספק מספר אמצעי הצפנה של הנתונים המאוחסנים על שרתיו. ההצפנה תהיה גם על נתונים כאשר הם בתנועה (כלומר, כאשר הם עוברים מהלקוח לשרת האחסון, או להיפך) וגם על נתונים סטטיים (כאשר הם מאוחסנים בשרת עצמו). יתרון זה חוסך מהעסק את הצורך להצפין את הנתונים בעצמו טרם הגיבוי – תהליך אשר יכול לקחת זמן ומשאבים רבים, בהתאם לחוזק ההצפנה.
- אוטומציה – חלק מספקי הענן (כמונו) מאפשרים ללקוחותיהם ליצור תהליכי גיבוי אוטומטיים באמצעות יישומים ואפליקציות שונים.
גיבוי אוטומטי בהכרח אומר כי לא נורא אם שכחתם לגבות את המערכת שלכם בסוף היום, או לאחר שינויים משמעותיים. מערכת הענן עושה זאת באופן אוטומטי, כך שהמידע החשוב שלכם נשמר.
אנחנו, למשל, כוללים שימוש בתוכנת JetBackup (שפותחה במקור על ידינו), המאפשרת הגדרת גיבויים אוטומטיים וביצוע גיבויים באופן עצמאי.
גיבויים אוטומטיים לענן אינו דבר נדיר, ולמעשה, זוהי אחת הפונקציות השכיחות ביותר בגיבוי לענן וביישומי גיבוי בכלל.
יתרונות עסקיים

- חיסכון בזמן – הרי תסכימו איתנו שהקלקה על כפתור, ועל אחת כמה וכמה פעולה אוטומטית, לוקחים הרבה פחות זמן מלמצוא התקן אחסון, לפתוח את ההצפנה שלו (אם אכן זכרתם להצפין את התקן אחסון הגיבויים שלכם), להעתיק קבצים לכונן, להצפין גם אותם, לנתק את התקן אחסון הנתונים ולהחזיר אותו למקום המוגן שלו, וחוזר חלילה כמה פעמים ביום, נכון?
- הגנה מהתקפות סייבר – ספקי שירותי גיבוי ענן מודעים לכך שהגיבויים המאוחסנים על גבי התשתיות שלהם הם בעלי חשיבות גבוהה, ומיישמים מערכות הגנה מתקדמות כדי לשמור על נכסיהם הדיגיטליים של הלקוחות. יתרה על כך, ישנם שירותים המיועדים באופן ספציפי לעסקים, ושם האבטחה גבוהה אף יותר. כמו כן, תשתיות הענן עצמן ניחנות ברמות אבטחה גבוהות הרבה יותר ממרבית השירותים האחרים.
- התאוששות מהירה מאסון – “אסון” מתייחס למקרה בו גורם כלשהו השבית את יכולת הפעולה הרציפה של העסק. התאוששות מאסון הנה תהליך חזרתו של העסק לתפקוד שוטף, כאשר ככל שהתהליך יעיל ומהיר יותר, כך ההפסדים של העסק עקב האסון יהיו נמוכים יותר.
ככל שהגיבויים שלכם זמינים ובטוחים יותר, כך תוכלו להתאושש מאסון במהירות רבה יותר. שימוש בתשתיות ענן למעשה “סוגר לכם את שתי הפינות”: לא זאת בלבד שהגיבויים זמינים מכל מקום ובאופן מידי, אלא שלרוב, כאשר מדובר בספק בעל מודעות אבטחת מידע גבוהה, הם יאוחסנו על שרתי ענן מרוחקים ממיקומכם הנוכחי, כדי למנוע נזק במקרה של תקרית איזורית כלשהי. למעשה, זהו מרכיב קריטי בכל תוכנית התאוששות מאסון.
Jetserver היא אחת מהחברות הוותיקות והאמינות בישראל לשירותי ענן. אנו מספקים פתרונות גיבויים בענן המותאמים אישית לעסקים, לפי צורכי העסק ותפקודו.
כדי לוודא התאוששות מהירה במקרה של אסון, אנחנו מספקים פתרונות התאוששות מאסון שונים, הכוללים:
- גיבוי רב-איזורי
- הגנה מירבית על הנתונים שלכם
- שמירה על רגולציות מחמירות
- ניטור מתמשך ורציף
ב-Jetserver, אנחנו תמיד מעדיפים לתת לכם את תמונת המצב המלאה, כדי שתוכלו להחליט יותר טוב, וכדי שתדעו למה אתם נכנסים.
לכן, נציין גם שני חסרונות קטנים שיש לגיבויים בענן.
הראשון הוא, כמובן, המחיר, אשר מהווה פונקציה ישירה של חשיבות הנתונים ואופי הגיבויים עצמם. ככל ששירות הגיבוי “עובד” יותר – נפח אחסון נתונים גבוה יותר, כמות גיבויים גדולה יותר, תדירות גיבוי תכופה יותר, יותר מערכות אבטחה והצפנות – כך מחיר השירות יגדל. המחיר אמנם משתלם – לעומת התוצאות של אובדן נתונים, בעיקר חשובים, מדובר ב”כסף קטן” – אך יש להיות מודעים לעניין המחיר, שכן, הוא מהווה שיקול מרכזי בכל רכישת שירות.
החיסרון השני הוא למעשה “צדו השני של המטבע” בהתייחס לאחד היתרונות שציינו – הזמינות. ללא חיבור אינטרנט, וללא מערכת התואמת לפלטפורמה של מערכת הגיבוי (אם ישנה) ולמערכת שיש לשחזר, בלתי אפשרי לגשת לגיבויים ולשחזר אותם. אמנם הסיכוי שתנסו לשחזר גיבוי קריטי בעת תקלה מאיזור נידח בהרים, באמצעות הסמארטפון שלכם, הנו נמוך, אך גם זוהי מגבלה שיש להביא בחשבון.
גיבוי בענן לעסקים – פתרונות ומחירים
עד כמה גיבויים בענן זה דבר חשוב, ועד כמה כדאי להשתמש בהם? אולי כדאי שלשם ההמחשה, נציין כמה מקרים בהם עסקים ללא גיבוי איבדו מידע חשוב.
אובדן מידע של משתמשי GitLab
למשל, הפעם ההיא בשנת שבה GitLab, אחת הפלטפורמות המוכרות ביותר בעולם לפיתוח ו-DevOps, איבדה כ-300 (!) ג’יגהבייט של נתוני פיתוח, בגלל טעות אנוש פשוטה בתהליך הגיבוי שלה.
מפתחים רבים מסתמכים על האחסון והגיבוי של GitLab, וניתן להניח שחלק גדול מהם לא ביצע גיבויים נוספים. אין מידע כמה מתוך 5000 הפרויקטים שנפגעו איבדו מידע חשוב, אך ההשערה שלנו היא שמדובר בחלק לא קטן.
תוכלו לקרוא את הדיווח של GitLab על התקרית.

TravelEX מאבדת גישה לנתונים כתוצאה מהתקפת סייבר
דוגמה נוספת, אשר התרחשה ב-2020, היא הפריצה למערכות של חברת TravelEX. החברה הותקפה באמצעות כופרה בשם Sodinokibi (כופרה – תוכנה אשר מצפינה נתונים ו/או מונעת גישה אליהם בדרך אחרת. כדי לקבל את הנתונים בחזרה, בעלי הנתונים צריכים לשלם לתוקף כופר). TravelEX שילמה את הכופר, אך לא יכלה לשחזר את מרבית המידע שנגנב ואבד.
בהינתן חוסר היכולת של TravelEX לשחזר את המידע שלה, אנחנו יכולים להניח כי לא הייתה לה תוכנית התאוששות מאסון, ולא גיבויים מספיקים ותואמים לאופן הפעולה שלה ולצורכי העסק או הלקוחות.
החברה לבסוף התאוששה, אך פעולותיה הושבתו לחודש שלם – זמן רב, במיוחד עבור חברה אשר עוסקת בהמרת כספים. לפני ההתקפה, TravelEX הייתה אחת החברות הגדולות ביותר בעולם להמרת כספים, ואילו הייתה לה תוכנית גיבויים והתאוששות מאסון נאותה, היא יכלה להישאר בפסגה זמן רב, ולא הייתה צריכה להיכנע לדרישות הכופר של התוקפים.
התקרית הייתה כל כך חמורה, שדיווחו עליה ב-BBC.
דלתא-איירליינס מושבתת לשלושה ימים
לעומת הדוגמאות שלעיל, ישנה הדוגמה של חברת דלתא איירליינס (Delta Airlines), שחוותה תקלה במערכות המחשוב הקריטיות שלה. התקלה גרמה להפסקת חשמל כוללת באחד ממרכזי הנתונים הגדולים של החברה. כתוצאה מהפסקת החשמל, נתונים רבים אבדו, והחברה נאלצה לבטל מעל ל-2000 טיסות. בסך הכל, סכום הנזקים הכולל הגיע לכ-780 מיליון דולר.
עם זאת, ולמרות שפעילותה של דלתא איירליינס הושבתה ל-3 ימים שלמים (נזכיר כי דלתא איירליינס היא אחת מחברות התעופה הגדולות בעולם, כך ששלושה ימים של חוסר פעילות נחשבים לזמן רב), החברה הצליחה לשחזר את כל הנתונים שלה תוך מספר שעות בלבד, ולהתאושש בזמן קצר, הודות למדיניות גיבויים מספקת ול-תוכנית התאוששות מאסון נאותה.
תוכלו לקרוא על כך בדיווח של חברת החדשות CBS.
זמן מה לאחר התקרית, מספר מומחי אבטחה טענו כי ישנן ראיות רבות המצביעות על כך שהתקלה לא נגרמה בגלל כשל מערכתי, אלא בגלל חדירה למערכותיה של דלתא איירליינס. לא ניכנס לתיאוריות, אבל אם הדבר אכן נכון, זה אך ממחיש את החשיבות של אבטחת מערכות ככל שהעסק צריך, כמו גם את חשיבותם של גיבויים ושל זמינותם – או, בקיצור, את מוכנותכם לכל תרחיש, בלתי-סביר ככל שיהיה.
עדיף להשתמש בפתרונות גיבוי
אנחנו לא מנסים להפחיד אתכם, אלא להראות לכם את ההבדל בין שחזור מהיר של נתונים, לבין תוצאות אפשריות של אובדנם.
נכון, תשלום על גיבויים בענן יכול להיות גבוה יחסית לאפשרויות גיבוי אחרות. עם זאת, בניגוד ללא מעט אפשרויות הקיימות כיום, הענן הוא מקור הרבה יותר זמין ובטוח לאחסון ושחזור גיבויים. זמינות ואבטחה אלה יכולים לעשות את ההבדל בין התאוששות מהירה והימנעות מהפסדים כבדים עקב תקרית אובדן נתונים כלשהי, לבין תהליך ארוך ומייגע של שחזור “מזיכרון”, או בניה מגירסאות מוקדמות יותר.
ב-Jetserver, אנו מאמינים כי גיבוי ענן לעסקים צריך להיות בעל יכולת התאמה לתחום ולדרישות העסק עצמו. זאת מאחר ולכל עסק ישנן דרישות שונות, תפעול שונה, וחשיבות נתונים שונה – גם כאשר שני עסקים פועלים באותו תחום.
לכן, לפני שאתם בודקים כי לגיבוי בענן מחיר התואם לציפיות שלכם, כדאי שתוודאו כי שירות הגיבוי פועל בצורה שמתאימה לצרכים שלכם ולתחום בו אתם עוסקים. כמו כן, אנו ממליצים להביא בחשבון כי צרכים יכולים להשתנות. מסיבה זו, כדאי לבדוק שהשירות ניתן להתאמה לא רק לפי הצרכים שלכם בהווה, אלא גם לפי הצרכים שאתם צופים שיהיו לכם בעתיד.

מהם הגורמים אליהם יש להתייחס כאשר בוחרים בשירות גיבוי ענן?
- תדירות – באיזו תדירות מתבצעים הגיבויים האוטומטיים, אם אכן השירות מאפשר זאת?
הסטנדרט עומד על גיבויים יומיים או שבועיים. עם זאת, אם אתם עוסקים במידע שמשתנה באופן תדיר, וודאו כי ניתן לשנות את תדירות הגיבויים לכמה פעמים ביום לפחות. - גיבוי באופן עצמאי – אמנם זוהי פונקציה בסיסית, אך היכולת לבצע גיבויים בעצמכם, כאשר אתם צריכים, ולא להמתין לגיבוי האוטומטי הבא, היא בעלת ערך גבוה, במיוחד אם כל שינוי במערכות שלכם הוא קריטי.
- אחסון – אחד היתרונות המשמעותיים של גיבוי לענן הוא מיקום האחסון. אחסון על גבי שרת ענן שנמצא באיזור מרוחק מהאיזור בו אתם פועלים יבטיח כי הגיבוי יהיה מוגן וזמין, גם במקרה של בעיה בהיקף איזורי.
- הצפנה – כלומר, כיצד הנתונים מוצפנים, ומתי. מוטב לוודא שהנתונים מוצפנים בזמן המעבר (in transit), ובאופן אוטומטי כאשר הם מגיעים לשרת היעד המאחסן אותם.
- טווח מחירים – לכל שירות גיבוי בענן מחיר התואם את הצרכים, השימוש ורמות האבטחה המתאימים ללקוח – או לפחות, כך צריך להיות. מן הסתם, ככל שתדירות הגיבויים גבוהה יותר, ורמות האבטחה מתקדמות יותר, כך המחיר יעלה.
מומלץ לבדוק האם לספק עצמו ישנה תוכנית התאוששות מאסון מוגדרת ומוכנה. גם ספקי ענן יכולים להיתקל בתקלות או בבעיות, ואף בתקריות רחבות היקף ובאסונות שונים. ספק אשר מגבה את מערכותיו שלו, כולל אלה אשר מאחסנות גיבויים של לקוחות, ומחזיק בתוכנית התאוששות מאסון מוגדרת, יהיה עדיף על פני אחד כזה שלא, במיוחד כאשר הגיבויים החשובים שלכם נמצאים באחריותו.
לסיכום
לגיבויים בענן יתרונות רבים, שהופכים אותם לגורם משמעותי בתפקודו של כל עסק.
הם מאובטחים ומוצפנים, זמינים בכל רגע נתון, ומאפשרים למשתמש בהם להוריד “אבן אחת מהלב”, בידיעה כי יש מי שידאג לנתונים החשובים שלו.
במרבית המקרים, תהליך הגיבוי בענן הוא פשוט ויעיל, בהתאם למערכת ולספק השירות. ספקי שירותי הגיבויים יודעים כי “יעילות” היא אחת ממילות המפתח בשימוש עסקי, ומתכננים את המערכות שלהם בהתאם. כך, בדרך כלל, תספיק לחיצת כפתור או שינוי הגדרות.
אנו ממליצים לא להמתין למקרה בו תצטרכו גיבויים זמינים, או אמצעי שחזור מהיר, ולהכין את עצמכם בהתאם לסכנות בפניהן אתם עשויים לעמוד. העבירו את העסק שלכם לגיבוי ענן כבר עכשיו.
התחילו בהגדרת הצרכים שלכם ובמתן עדיפויות ו”דירוג” חשיבות לנתונים השונים שלכם. לאחר מכן, תוכלו להשתמש בשירותי גיבויים בענן של Jetserver, וליהנות משקט נפשי עם גיבוי מקצועי ומאובטח בענן.
לשאלות על פתרונות הגיבוי בענן שאנו מספקים, על תוכניות התאוששות מאסון ועל כל דבר אחר, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר.
שאלות נפוצות של Jetserver – כל מה שצריך לדעת
לגיבויים בענן מספר יתרונות טכנולוגיים ועסקיים:
• הגיבויים מאוחסנים במקום בטוח ומאובטח. הענן הוא אחת מהסביבות הטכנולוגיות הבטוחות ביותר שקיימות, הן מבחינה טכנולוגית והן מהבחינה הפיזית.
• הנתונים מוצפנים באמצעות מספר אמצעים. ספקי ענן, לפחות האיכותיים שביניהם, מיישמים מספר אמצעי הצפנה על הגיבויים, הן כאשר הם מאוחסנים על שרתי הגיבוי, והן בזמן המעבר בין הלקוח לשרתי הגיבוי (ולהיפך).
• גיבוי לענן חוסך לכם זמן יקר. בכמה הקלקות אתם יכולים לבצע גיבויים מלאים למערכות שלכם, או להשאיר את העבודה לגיבויים האוטומטיים. האלטרנטיבה היא "להתעסק" בהתקני אחסון נוספים, לחבר אותם, להצפין אותם, להעביר אליהם קבצים, לזכור לאחסן אותם במקום מאובטח, ולהגיע אליהם במקרה הצורך.
• אתם יכולים לשמור על המשכיות עסקית. כן, גם במקרה של אסון או השבתה של הפעילות השוטפת שלכם. הגיבויים זמינים מכל מקום, בכל זמן, ולרוב גם מאוחסנים על שרתים אשר נמצאים בחוות שרתים מרוחקות, כך שהם מוגנים גם מאסונות איזוריים.
מהי תדירות הגיבויים? כל כמה זמן מתבצעים גיבויים אוטומטיים? ככל שהמידע שלכם חשוב יותר, וככל שהוא משתנה לעיתים קרובות יותר, כך מומלץ לבחור בשירות אשר מעניק גיבויים אוטומטיים תכופים יותר.
האם ניתן לבצע גיבוי באופן עצמאי? אם אינכם רוצים להמתין לגיבוי האוטומטי הבא, וודאו כי ניתן לבצע גיבויים גם באופן עצמאי, כדי שלא תאבדו מידע חשוב.
היכן בדיוק הגיבוי מאוחסן? כדי לוודא שהגיבוי שלכם בטוח גם במקרה של תקלה או אסון איזורי, תרצו שהגיבוי יאוחסן בחוות שרתים מרוחקת.
האם וכיצד הנתונים מוצפנים? הצפנה תמנע מגורמים עוינים לקבל גישה לגיבויים שלכם. שימו לב להצפנה בזמן מעבר הגיבויים מהמערכות שלכם לשרת - נתונים נמצאים במצב הכי חשוף ופגיע כאשר הם בתנועה (in transit).
כמה זה עולה לכם? שימו לב כי המחיר תואם את מה שאתם מקבלים מבחינת תדירות הגיבויים, איכות השרתים ומיקומם, רמות האבטחה וכיוצא בזה. כמו כן, הגדירו את הצרכים שלכם מראש - כך תוכלו לבחור את הגיבוי בענן שמתאים לכם, ולשלם בהתאם.
כן, כן, וכן.
אנחנו מספקים שירותי גיבוי שונים לכל השרתים שלנו. שירותי הגיבוי הכוללים גיבויים אוטומטיים, גיבויים ידניים, אחסון גיבויים על שרתים מרוחקים, ושימוש בתוכנת JetBackup. מדיניות הגיבויים תלויה בחבילת השירות הרלוונטית ובצרכים שלכם כלקוחות.
אנחנו מספקים גם שירותי התאוששות מאסון, אשר כוללים גיבויים של מערכות קריטיות ואחסונם על שרתים מרוחקים (גיבוי רב-איזורי).
שרתי CDN גם כן כלולים ברשימת השירותים שאנו מספקים. ללקוחות שצריכים להגיע לכמה קהלי יעד ברחבי העולם, וארגונים בעלי עובדים בפריסה עולמית, אנחנו מספקים אפשרות שימוש ברשתות CDN של שתי חברות:
- • Cloudflare – בעלת פריסה של 330 שרתי CDN בכל רחבי העולם, הפועלים בשיטת "מטמון מדורג" (כלומר, אם שרת העברת התוכן לא מכיל את נתוני המטמון שהגולש מחפש, הוא "ישלח" את הגולש לשרת הקרוב אליו, וחוזר חלילה).
- • Sucuri – רשת CDN המתמקדת באבטחה וכוללת מערכת WAF, בנוסף להתאמה למערכות תוכן שונות (כמו וורדפרס).
כל חבילות אחסון האתרים שלנו כוללות תעודת SSL חינמית (אשר מספיקה למרבית סוגי האתרים). לקוחות אשר זקוקים לרמות יותר גבוהות של אבטחה וביצועים יכולים לרכוש תעודת SSL לא חינמית בתשלום נוסף.
כן ולא.
באופן כללי, הענן הוא תשתית הרבה יותר מאובטחת ממרבית התשתיות האחרות לאירוח שירותי רשת. נוסף על כך, לענן יותר משאבי מחשוב, כך שהוא יכול להריץ יותר אמצעי הגנה ללא קושי או עומס. כתוצאה מכך, גם אחסון ענן מאובטח יותר מאחסון רגיל, הן מבחינת התשתית הדיגיטלית: תוכנות, אנטיוירוסים, הצפנות, חומות-אש ואמצעי מניעה והתגוננות אחרים; והן מבחינה פיזית (חוות השרתים מתוכן מתקיים אחסון בענן הן כמעט כמו מבצר, המוגן מפגעים פיזיים שיכולים להיגרם מטעויות אנוש, כוונות זדון, אסונות טבע וכדומה).
עם זאת, לפני שאתם מניחים באופן אוטומטי ש"זה אחסון בענן אז זה יותר מאובטח", אנו ממליצים לשקול כל מקרה לגופו. ישנם ספקי ענן אשר מקריבים איכות כדי להוריד את המחיר, כך שהתשתיות שלהם עשויות להיות פחות מאובטחות מאחסון "רגיל" איכותי, או משירות אחר שמיועד לאתרים ויישומי רשת אשר זקוקים לרמות אבטחה גבוהה.
כדי לבחור ספק שירותי ענן איכותי, בדקו האם הספק עומד בקריטריונים אשר מצביעים על איכות. במקרה של ספקי שירותי ענן, קריטריונים אלה כוללים:
תמיכה ושירות לקוחות – או, אם לדייק יותר, זמינות התמיכה הטכנית ושירות הלקוחות, והמקצועיות של הנציגים. ספק שירות איכותי יפעיל מוקד תמיכה במשך כל שעות היממה, 7 ימים בשבוע – תקלות ושאלות יכולות לצוץ בכל זמן, במיוחד כאשר מדובר בשירות אינטרנט אשר אמור להיות פעיל באופן רציף.
אבטחה – אמנם שירותי ענן מתאפיינים ברמות אבטחה מוגברות יחסית למרבית שירותי המחשוב האחרים, אך עדיין כדאי לבדוק עד כמה באמת ספק שירותי הענן אכן מיישם אבטחה ראויה על התשתיות שלו. באילו מערכות אבטחה הוא משתמש, לשם אילו מטרות, האם הוא עומד בתקני אבטחת מידע שונים, האם חוות השרתים שלו ממוקמות באיזורים בטוחים – את כל אלה (ועוד) יש לבדוק כדי לוודא רמות אבטחה נאותות (או לפחות כאלה המתאימות לכם).
כמו כן, וודאו כי הספק מעדכן את אמצעי האבטחה שלו לעיתים קרובות.
חומרה – כאשר מדובר באיכותו של ספק שירותי ענן, התמקדו פחות בנתוני החומרה עצמה (תוכלו בלאו הכי לקבל כמה משאבים שתצטרכו), ויותר בעדכניות החומרה ובסוג החומרה. לדומה, האם הספק משתמש במעבדים מהדורות האחרונים? האם כונני האחסון של שרתי הענן פועלים בטכנולוגיית SSD (המיושנת מעט) או בטכנולוגיית NVMe?
ככל שחומרת השרתים יותר עדכנית וחדשה, כך השימוש שלכם בתשתיות הענן יהיה יותר חלק ומהיר.
הביאו בחשבון גם את מאפיין המדרגיות – כל כמה זמן הספק משדרג את התשתיות שלו, והאם הוא מתכוון לבצע שדרוג בקרוב.
ביקורות – חווייתם של לקוחות עבר ושל לקוחות בהווה תצביע המון על איכות השירות שהספק מקנה, וזו תצביע על איכותו של השרת עצמו. מן הסתם, כמה שיותר ביקורות טובות מצד כמה שיותר לקוחות, ככה יותר טוב.
וותק – ספק וותיק, מוכר ובעל ניסיון בתחום, ידע להתמודד עם בעיות באופן יותר טוב ויעיל, ויוכל לספק שירות "מדויק" יותר ללקוחות על פי צורכיהם. קריטריון הוותק אינו בהכרח מצביע על איכות, אך כדאי לשים לב אליו, שכן, ספק אשר "שרד" לאורך זמן, ועוד אחד עם ביקורות טובות, בהכרח יהיה ספק איכותי.
גיבויים – ספק שירותי ענן איכותי יְיַשֵּׂם מדיניות גיבויים בטוחה ומקיפה יותר, על-מנת להגן על הנכסים הדיגיטליים שלכם במקרה של תקלה או צורך אחר לשחזור נתונים. שימו לב לתזמוני הגיבויים, היכן הגיבויים מאוחסנים, האם הם בטוחים, עד כמה הם נגישים ולמי.
יתרה על כך, ספק בעל תוכנית התאוששות מאסון יהיה בעל מודעות גבוהה יותר לעניין הגיבויים, כך שאם גיבויים חשובים לכם, כדאי לתת לו עדיפות.