חברות מחשוב ענן

    חברות מחשוב ענן

    פורסם ב 01-09-2019

    בעבר נהגנו לאחסון את המידע שלנו במחשב – בכוננים קשיחים ובדיסקים. חברות מחשוב ענן מחליפות טכנולוגיה זו של אחסון מידע במחשב מקומי או על ידי צריבת המידע על דיסקים. חברות מחשוב ענן מספקות שירותי אחסון מידע, בסיסי נתונים, שרתים, תוכנות וכדומה – ברשת האינטרנט. חברות מחייבות את המשתמשים בשירות עבור השימוש במשאבי הענן (זיכרון, מעבד, רוחב פס, נפח וכדומה), כאשר זה הינו מודולרי וניתן להרחבה או צמצום בכל עת.

    חברות כאלו מאפשרות לנו להשתמש בשרתים מרוחקים או בפלטפורמות פיתוח באינטרנט במקום בשרת או מחשב מקומי וזאת, כשגרת יום יום: דואר אלקטרוני, צפייה ישירה בסרטים, שמירת מסמכים ועריכת מידע, אחסון תמונות וכדומה. כמו כן, מאפשרות לנו ליצור ולעצב יישומים, לאחסן אותם ואת המידע שהיישומים צוברים. אחסן אתרים מופיע ברשימת השירותים של חברות, כמובן גם גיבוי של כל המידע ושיחזור אותו במידת הצורך.

    חברות מחשוב ענן נחלקות לרוב לשלושה סוגים:

    תשתית כשירות (IaaS): שירות זה מספק תשתית כגון שרתים, מערכות הפעלה, מכונות וירטואליות, רשתות, אחסון וכדומה, על בסיס שכירות קבועה. חברות מחשוב ענן המספקות תשתית כשירות הינן למשל: Amazon, Microsoft Azure.

    פלטפורמה כשירות (PaaS): שירות זה משמש לצרכי פיתוח, בדיקות ותחזוקה של תוכנות. PaaS זהה ל- IaaS, אך מספק גם כלים נוספים כגון DBMS, שירותי BI וכדומה. חברות מחשוב המספקות פלטפורמה כשירות הינן למשל: Apprenda, Red Hat OpenShift.

    תוכנה כשירות (SaaS): שירות זה מאפשר למשתמשים להתחבר ליישומים באמצעות האינטרנט על בסיס מנוי. חברות המחשוב המספקות שירות תוכנה כשירות הינן למשל: Google Apps, Salesforce.

    במאמר זה נדון בנושא ניהול תשתיות בענן בחברות מחשוב ענן: ג’טסרבר מספקת שירות ניהול תשתיות בענן על מנת לספק ללקוחותיה את האפשרות לבצע ניתוח נתונים חכם, ניהול מלאי וכדומה.

    אם אתם זקוקים לניהול תשתיות בענן צרו עמנו קשר: 077-5452546
    ואנו נאפיין יחד אתכם את השירות המתאים לכם.

    אמזון

    אמזון הינה חברת מחשוב ענן אשר מציעה ללקוחותיה את כלי הענן הפופולריים ביותר עבור קשת רחבה של ארגונים ותעשיות. פלטפורמת הענן IAS של אמזון מספקת מוצרים ושירותי ענן מותאמים אישית, כאשר רוב הפתרונות של אמזון הינם יישומי צד שלישי המתקשרים עם ממשקי API. מוצרי חברת אמזון מסייעים לעסקים קטנים ולארגונים גדולים לגדול מהר יותר, לקצץ בעלויות ה- IT ולשמור על מבנה תקציב מדרגי. אמזון, כחברת מחשוב ענן, מספקת שירותים וכלים למחשוב ענן, אחסון בענן, אחסון בסיסי נתונים, מיגרציה, כלי פיתוח, כלי ניהול, שירותי מדיה, מערכות אבטחה, כלים לניתוח מידע ונתונים, אפשרויות למידה ממוחשבת ושילוב של יישומים. התכונות העיקריות של אמזון כחברת מחשוב ענן הינן: אחסון אתרים, גיבוי ושחזור, אחסון בארכיון, DevOps, ניתוח נתונים, מחשוב ללא שרת, יישומים עסקיים, אספקת תוכן, Blockchain, ארכיטקטורות ענן היברידית, מסחר אלקטרוני, שיווק דיגיטלי.

    מיקרוסופט אז’ור

    מיקרוסופט היא דבר העולם חברות מחשוב ענן. Azure מציעה ללקוחותיה אפשרויות אולטימטיביות להשתלבות מידע בענן עם כל שירותי מיקרוסופט. פלטפורמת הענן אז’ור זמינה ללקוחותיה במודלים פרטיים, ציבוריים והיברידיים. כמו כן, היא תומכת בכמעט כל מערכות ההפעלה ושפות התכנות. השוק של אז’ור בעולם מחשוב ענן הוא נרחב למדי והוא פועל על פי מספר סוגי רישיון. שירותי אז’ור מכסים: עבודה ברשת, אחסון מידע, אחסון בסיסי נתונים, אבטחת מידע, כלי ניהול ו- Blockchain.

    גוגל

    למרות ההנהגה הכמעט מוחלטת של גוגל בחיפוש באינטרנט, אין פלטפורמת הענן של גוגל מצליחה להגיע לאותה הצלחה כחברת מחשוב ענן. שירותי הענן של גוגל החלו כ- PaaS ומאוחר יותר החלה גוגל לספק IaaS ו- SaaS. כיום גוגל, כחברת מחשוב ענן, היא הפלטפורמה השלישית בגודלה ובכוונתה להפוך את שירותי הענן שלה לזמינים יותר (מודל התמחור שלה הוא אחד היתרונות המובהקים). פלטפורמת Google Cloud מציעה מוצרים ושירותים של אחסון מידע ובסיסי נתונים, פלטפורמת API, מיגרציה של מידע, אבטחת מידע, כלי פיתוח וניהול, שירותי Big Data (BigQuery, Cloud Dataflow), אחסון אתרים, אינטגרציית נתונים ופיתוח אפליקציות.

    דיגיטל אושן

    DigitalOcean היא אחת מחברות הצעירות, אולם כבר הספיקה להשיג לעצמה מוניטין טוב בעולם חברות מחשוב ענן. DigitalOcean בחרה במפתחים כקהל היעד העיקרי שלה ופלטפורמת הענן שלה נבנתה ועוצבה בדגש על פשטות. גישה זו מקילה מאד על בנייה של יישומי ענן, פריסתם והגדלתם במהירות וביעילות. החברה ממוקמת בניו יורק, בעלת מרכזי מידע בכל רחבי העולם וכאמור, שירותי הענן שלה נועדו בעיקר למפתחים המעוניינים בפריסה והפעלה של יישומים הפועלים בו-זמנית במספר גדול של מחשבים או מכונות וירטואליות.

    השותפים שלנו

    Skip to content