• בלוג
  • מה זה אחסון אתרים

מה זה אחסון אתרים

    מה זה אחסון אתרים

    פורסם ב 03-01-2019

    אחסון אתרים – צמד מילים שעבור חלק גדול מהישראלים הן מילים זרות בדיוק כמו בניית אתרים או נניח תחזוקת אתרים, קידום אתרים ועוד.
    לאחר שלב הבניה של האתר יש צורך לאחסן אותו היכן שהוא, המילים “אחסון אתרים” היא הפעולה שמאפשרת העלאת האתר במקום מסוים, במחשב מרוחק – בדיוק כפי ששומרים קובץ, תוכנה וכו’. המחשב המרוחק הזה נראה כמו מחשב רגיל לכל דבר ואפילו מתנהג כמוהו אלא שהנתונים של מחשב מרוחק המשמש לאחסון אתרים מקצועיים בהרבה ויש לו הגדרות רציניות יותר: הוא חזק יותר, אמין יותר ובניגוד למחשב הביתי או אפילו בניגוד למחשב בעסק, אסור לו “ליפול” כשמחשב כזה נופל, האתר שלכם אינו בר השגה גם אם הוא אתר שנבנה בטכנולוגיה המתקדמת ביותר לבניין אתרי אינטרנט. למחשב הזה קוראים בשם “שרת” ואני מניח שבטח נתקלתם כבר בשם הזה גם אם אינכם בוני אתרים.

    למה לאחסן אתר בשרתים שלנו?

    כשאתר נבנה באמצעות פלטפורמה מסוימת מבוססת קוד פתוח כמו ג’ומלה, דרופל, וורדפרס – אתם כבר מרוויחים מכך שהאתר שלכם הוא דינאמי, מבוסס מערכת ניהול תוכן וניתן לשינויים מהירים וזולים בהרבה מכל טכנולוגיה לבניית אתרים אחרת אבל חשוב לזכור שעל השרת “לדעת” לארח את האתר הזה.
    מערכות אלו (ועוד רבות כמותן) מבוססות “קוד פתוח” שנכתב ב-PHP. אנחנו הגדרנו את השרתים שלנו באופן כזה שהמערכות האלו יעבדו בצורה החלקה ביותר ללא כל קשיים ותקלות. אין בעיות של הרשאות כתיבה לקבצים ותיקיות, אנחנו תומכים ביצירת תמונות Captcha, תומכים בקוד מוגן – התקנו קבצי הרצה של IonCube ו-zend encoder ועוד.

    שלא תהיינה ספקות – כאשר אתם מחליטים לארח את האתר שלכם בשרתים התומכים בג’ומלה או בדרופל מדובר ביתרון ולא בחסרון וזאת מפני שגם אם תבנו את האתר שלכם באמצעות פלטפורמות אחרות תצטרכו לחפש “שרתים ייעודיים” אחרים אלא שאז הם יצטרכו “לדעת” לארח את האתר שלכם בצורה שונה שהיא יקרה אפילו יותר ומורכבת בוודאי יותר.

    בחברה שלנו ישנה תפיסה המבוססת על הבנה אמיתית, חסכונית והוגנת כלפי הלקוח. המשמעות היא כי אתם לא צריכים להיכנס להוצאות כספיות אדירות או במילים אחרות אנו מאפשרים ללקוחות שלנו את אחסון האתרים המשתלם ביותר.
    אבל מעבר למחיר, ובנינו ההפרש הוא לא תמיד ההבדל העיקרי עליו יש להתעכב כל כך הרבה זמן, מעבר למחיר המשתלם ביותר עבור האיכות שתקבלו אצלנו, עליכם לדעת דברים נוספים. כל מי שלא מדבר על הדברים הללו יגרום לכם להרגיש שהכול בסדר עד..שדברים יקרו.

    מה כבר יכול לקרות בעת אחסון אתרים ? הנה מספר תשובות:

    אחסון אתרים זול באופן משמעותי שניתן למצוא באינטרנט על ידי חיפוש פשוט של המילים “אחסון אתרים זול” הוא הרבה פעמים תוצאה של אחסון “מעבר לים” כלומר שלא בישראל. עכשיו בוא ונבדוק את העניין ביחד: אם השרת שעליו האתר שלכם אינו נמצא בישראל אלא בחו”ל אז גם אם ישנו כבל איכותי מאוד המחבר את השרת שבחו”ל עם המשתמשים שבישראל הרי ברור גם לכם (ואתם לא בוני אתרים מקצועיים כמונו) שהתקשורת תהיה נמוכה בהשוואה לתקשורת המתבצעת עם שרת הקיים בישראל . השאלה היא עד כמה התקשורת הזו תהיה איטית יותר.

    אתם מבינים את ההבדל ?
    יש אנשים שאומרים: אני סומך על שרתים בחו”ל וגם המהירות אינה מפריעה לי. נניח שאתם צודקים (ואתם ממש לא צודקים, הרבה אנשים יוותרו על ביקור באתר מצוין בגלל מהירות לא מצוינת) ולא אכפת לכם ממש מהמהירות, ישנו טיעון נוסף והוא “ידידותיות למשתמש”.
    אל תשכחו כי בכל פניה לתמיכה של שרתים בחו”ל עליכם להיעזר באנגלית שלכם כדי להסביר מה אתם רוצים, אם אתם יודעים בכלל מה שאתם רוצים. אנחנו מעודדים את הלקוחות המצוינים שלנו (וכולם הם לקוחות מצוינים שלנו ללא יוצא מן הכלל) ליצור כמה שיותר פניות אלינו ואפילו מסבירים מה צריך לעשות והכול בעברית.
    חשבונית הלכה לאיבוד? רוצים להגדיל את נפח האחסון שלכם? רוצים לשנות הגדרות ושפות? תוכלו לפנות אלינו באמצעות מערכת התמיכה, או באמצעות טלפון. היחס הוא אישי והמחיר? המחיר הוא תחרותי. לא להתפשר על אחסון אתרים בישראל.

    מהי מדיניות הגיבויים?

    מערך השרתים שלנו מבוסס בחלקו על שרתים ייעודיים לאחסון שיתופי ומערך CLUSTER של שרתי VMWARE. כל שרת תמיד יעבוד ברמת החומרה עם 2 דיסקים קשיחים SCSI בתצורת RAID1 – הדיסקים כל הזמן מגבים אחד את השני. בפועל מערכת ההפעלה חושבת שיש רק דיסק אחד, כך שבמקרה של תקלת חומרה באחד הדיסקים ניתן להחליפו בלי לאבד נתונים ובלי להוריד את השרת (הדיסקים נשלפים). ככה אנחנו דואגים לשרידות מקסימלית של מערכת ההפעלה בשרת.
    גיבוי לחשבונות האחסון – מתבצע כל לילה החל מהשעה 01:00 אחרי חצות. הגיבויים נשמרים בשלוש גרסאות שונות: 24 שעות אחורה, 7 ימים אחורה, 30 ימים אחורה. ככה שתמיד יש לאן לחזור.
    גיבוי חיצוני – אנחנו מחזיקים גם גיבוי חיצוני (על שרת גיבויים חיצוני) גיבוי של כל החשבונות אחסון (בנוסף לגיבוי הרגיל שמתבצע), כך שבמקרה של קריסה של 2 הדיסקים הקשיחים החשבונות מגובים לדיסק חיצוני.

    השותפים שלנו

    Skip to content