• בלוג
  • אחסון אתר בשרת וירטואלי

אחסון אתר בשרת וירטואלי

    אחסון אתר בשרת וירטואלי

    פורסם ב 30-12-2019

    אחסון אתר בשרת וירטואלי שונה מאחסון אתר בשרת שיתופי. שרת וירטואלי – VPS הינו פלטפורמת שרת המחקה את כל התכונות והפונקציונליות של שרת ייעודי – שרת פיזי. יחד עם זאת, שרת וירטואלי הינו חלק ממערך שרתים וירטואליים נוספים המותקנים על אותו שרת פיזי. ניתן להתקין על שרת וירטואלי כל מערכת הפעלה ולבעלי השרת הוירטואלי קיימת שליטה מלאה על פעילות השרת. אחסון אתר בשרת שיתופי הוא הבחירה הפופולרית של בעלי אתרים בעיקר בזכות העלות הנמוכה יחסית, אולם המשמעות של שרת אחסון אתרים שיתופי הינה שמשתמשים רבים חולקים שרת פיזי אחד ואת המשאבים שלו (מעבד, זיכרון, תעבורה, נפח). בניגוד לכך, שרת וירטואלי כולל משאבים ייחודיים וייעודיים לשרת ואלו אינם משותפים לשרתים וירטואליים אחרים.

    במאמר זה נציג את המקרים בהם מומלץ לעבור מאחסון אתר בשרת שיתופי לאחסון אתר בשרת וירטואלי.

    רוצים לעבור מאחסון אתר בשרת שיתופי לאחסון אתר בשרת וירטואלי? ג’טסרבר אחסון אתרים מספקים שירות אחסון אתרים בשרתים וירטואליים במחירים תחרותיים ושירות לקוחות מטורף! הצטרפו כבר היום!

    מתי כדאי לעבור לאחסון אתר בשרת וירטואלי?

    • תעבורה גבוהה – אחסון אתר בשרת וירטואלי מאפשר לבעליו ליהנות מהקצאת משאבים שאינה יכולה להתקיים באחסון אתרים שיתופי. כאשר אתר המאוחסן בשרת שיתופי מקבל מאות ואלפי כניסות ביום, זה אומר שהגיע הזמן לשדרוג תכנית האחסון כך שהאתר יאוחסן בסביבה פרטית ולא בסביבה שיתופית. תעבורה גבוהה הנכנסת לאתר יוצרת עומס על השרת השיתופי ועלולה לפגוע בביצועי האתר ובפעילות אתרים אחרים באחסון השיתופי. כאשר עוברים לאחסון אתר בעל תעבורה גבוהה בשרת וירטואלי, ניתן לקבוע תקרה גבוהה לתעבורת האתר ובמידת הצורך גם להגדיל אותה ואף להקטין אותה וכך, לשלוט בעלויות השרת הוירטואלי.
    • SEO – קיים קשר הדוק בין דירוג SEO לבין אחסון אתר בשרת וירטואלי בהשוואה לאחסון אתר בשרת שיופי. אחסון אתר בשרת שיתופי מציב את האתר על אותה כתובת IP עם אתרים אחרים. אחסון אתר בשרת וירטואלי לעומת זאת, מאפשר שימוש בכתובת IP פרטית אשר אינה משותפת לאף אתר אחר והדבר עשוי להעלות את דירוג ה- SEO של האתר, בעיקר אם באחסון השיתופי משתמשים בכתובת ה- IP המשותפת גם אתרים בעלי מוניטין נמוך.
    • התאמה אישית – אחסון אתרים בשרת שיתופי אינו מאפשר הוספת משאבים כמו ליבות, זיכרון וכוח מעבד לשרת המאחסן את האתר. כאשר אתר זקוק למשאבים גדולים יותר מאלו המוקצים לאתרים באחסון שיתופי, מומלץ מאד לעבור לאחסון האתר בשרת וירטואלי על מנת להתגבר על מגבלת המשאבים. אחסון אתרים בשרת וירטואלי מאפשר לבעלי ה- VPS לקבוע את מפרט משאבי השרת להם הוא זקוק: מערכת הפעלה, זיכרון, נפח אחסון, ליבות, כוח עיבוד ותעבורה. בעלי השרת הוירטואלי ישלם על פי מפרט המשאבים שהוקצו לו וכמו כן, יכול בכל עת להגדיל את משאבי השרת או להקטין אותם ולשלם בהתאם.
    • גישה מלאה לניהול השרת – קיימים מצבים רבים בהם מעוניין בעל השרת להתקין תוכנות, כלים ומודולים על השרת – מה שבלתי אפשרי כאשר מדובר באחסון אתרים שיתופי. על מנת להתקין תוכנות ולהתאים את השרת להפעלתן, זקוק בעל השרת לגישה ניהולית מלאה – גישה ל- Root. רק אחסון אתר בשרת וירטואלי מספק יכולת זו ולכן במצב בו היא נדרשת, זהו הזמן לעבור לאחסון אתר בשרת וירטואלי.
    • אבטחה מוגברת – שרתי אירוח שיתופי מאובטחים ומוגנים. עם זאת, קיימת כמות עצומה של נתונים השייכים למשתמשים אחרים בשת השיתופי, שלעיתים עלולים להשפיע לרעה על אבטחת השרת והאתרים המאוחסנים בו. אחסון אתר בשרת וירטואלי מבטיח ניתוק מלא מכל יתר השרתים הוירטואליים ומכל האתרים המאוחסנים בשרתים אלו. בעל אחסון אתר בשרת וירטואלי יכול להתקין חומות אש נוספות, להגדיר כללי אבטחה והגבלות על פי שיקול דעתו וכך להגביר את האבטחה של השרת הוירטואלי שלו ושל היישומים המקוונים המאוחסנים בשרת הוירטואלי. חשוב להבין כי קיימים מקרים בהם אבטחת האתר (המוטלת על בעל האתר) הינה פגומה והאקר מסוגל, באמצעות פריצה לאתר בלתי מאובטח, להגיע לאתרים אחרים באחסון השיתופי. אחסון אתר בשרת וירטואלי למעשה מבודד את האתר משרתים וירטואליים אחרים ומאתרים אחרים ולכן אינו חשוף לפרצות אבטחה של אתרים אחרים.
    • אתרי מסחר – באופן עקרוני לא קיימת כל בעיה לאחסן אתרי מסחר מקוון באחסון שיתופי, אולם גם כאשר מדובר באתר מסחר אלקטרוני קטן או גדול מאוד, אחסון האתר בשרת וירטואלי תהיה השקעה טובה יותר ומשתלמת בעיקר בזכות תקבל אבטחה טובה יותר, אמינות גבוהה יותר, זמן תגובה טובים יותר וכתובת IP ייחודית. יש לציין כי האמינות של אתר מסחר הינה אחד הגורמים הקריטיים להצלחת האתר ברשת האינטרנט וללא ספק, אחסון אתר מסחר בשרת וירטואלי מהווה תשתית טובה מאד להשגת אמינות זו בזכות: אבטחה, כתובת IP ייעודית, ביצועים טובים יותר, זמני טעינה קצרים יותר, זמינות גבוהה יותר ו- SEO משופר.

    אם אחסון אתר בשרת אחסון אתרים שיתופי כבר קטן עליכם, הגיע הזמן לעבור לאחסון אתר בשרת וירטואלי: ביצועים משופרים, אבטחה מוגברת, שיפור SEO ועוד. צרו עמנו קשר וקבלו את ההצעה המשתלמת ביותר למעבר לאחסון אתר בשרת וירטואלי.

    השותפים שלנו

    Skip to content