• בלוג
  • מחיר של שרת וירטואלי

מחיר של שרת וירטואלי

    מחיר של שרת וירטואלי

    פורסם ב 11-10-2019

    טרם דיון בשאלת עלות של שרת וירטואלי, נציין כי שרת וירטואלי פרטי – VPS – Virtual Private Server שונה מאחסון אתרים שיתופי. שרת וירטואלי פרטי מותקן באמצעות מערכת וירטואליזציה על גבי שרת פיזי המחולק לשרתים פרטיים. שרתים אלו מריצים מערכות הפעלה משלהם ולכל שרת כזה קיימות הגדרות ותצורות מותאמות אישית. שלא כמו אחסון אתרים שיתופי, לשרת וירטואלי פרטי מוקצים משאבים ייעודיים כגון זיכרון, נפח, כוח עיבוד ותעבורה וכן, הוא אינו תלוי במשאבי שאר השרתים הוירטואליים שבאותו שרת פיזי ואינו משפיע עליהם. שימוש בשרת וירטואלי פרטי מספק אפשרויות של פריסה מיידית, עלויות ותשלום בהתאם לשימוש במשאבים וכן מדרוג – גמישות מקסימלית באשר להעלאה או הורדת משאבים.
    המחיר מושפע בעיקר מן המפרט הטכני של השרת וכאמור, בזכות מדרוג ניתן תמיד לשדרג או לשנמך את מאפייני השרת וכך לשלם תמיד עבור השימוש האמיתי בשרת: בתקופות של תעבורה גבוהה למשל ניתן להעלות את רוחב הפס ואת משאבי הזיכרון והעיבוד ולעומת זאת, בתקופות בהן צפויה תעבורה חלשה להקטין משאבים אלו.
    העלות מורכבת ממכלול המאפיינים של השרת: נפח, מספר ליבות מעבד, זיכרון, רוחב פס, תעבורה, מספר הדומיינים, מספר כתובות IP. יחד עם זאת, מחיר של שרת וירטואלי עשוי להתבטא גם בכלים אשר אינם מהווים חלק ממכלול המאפיינים של השרת, לדוגמא: פאנל ניהול השרת – האם הוא cPanel המומלץ או פאנל ניהול פחות איכותי?, האם הדיסקים של השרת הם SSD המומלצים או דיסקים רגילים?, האם ניתן לבצע Snapshot לשרת הוירטואלי במסגרת המחיר?, האם המחיר כולל גם גיבוי של המידע בשרת הוירטואלי לשרת חיצוני? מלבד כל אלו, חשוב להבין כי המחיר, נמוך ככל שיהיה, אינו שווה במידה וספק השירות אינו יכול להבטיח זמינות של 99.9% של השרתים הפיזיים עליהם פועלים השרתים הוירטואליים.
    מחיר של שרת וירטואלי מושפע מגורמים רבים, אולם הגורם המהותי ביותר המשפיע על מחיר של שרת וירטואלי הינו באם נכלל במחיר גם שירות ניהול השרת ואבטחתו על ידי חברת האחסון, או שגורם זה הינו באחריות הלקוח ונתון לטיפול בלעדי שלו. חשוב להבין כי הגדלת מחיר של שרת וירטואלי עבור קבלת שירות ניהול ואבטחה כדאי ברוב המקרים ובעיקר עבור מי שזקוקים לשרת וירטואלי, אך חסרים ידע וניסיון בניהולו ואבטחתו. חברת אחסון אתרים אשר מספקת את השירות ולוקחת אחריות על ניהול ואבטחת שרת וירטואלי, עשויה לתת בידי הלקוח שלה שקט נפשי באשר לתחזוקה, עדכונים ואבטחה וכן לתת בידי הלקוח את האפשרות להתמקד בפיתוח היישומים המקוונים שלו ובפיתוח העסקי שלו, מבלי לבזבז זמן ומשאבים על תחזוקה ואבטחה – שממילא אין לו די ידע וניסיון כדי לבצעם ברמה המקצועית הדרושה.
    רוצים לדעת עוד על מחיר של שרת וירטואלי? ג’טסרבר בע”מ – ספקית מובילה בישראל של שרתים וירטואליים הכוללים גם שירות ניהול ואבטחה, שרתים וירטואליים מבוססים דיסקים SSD, תמיכה טכנית ברמה הגבוהה בישראל ועוד. צרו עמנו קשר, ספרו לנו מה הדרישות שלכם ואנו נתאים לכם שרת וירטואלי במחיר אטרקטיבי.

    מחיר של שרת וירטואלי – השוואה בין ספקים

    עלויות אצל ספקים כמו Bluehost או HostGator מפולחים על פי שלוש חבילות השונות זו מזו במספר הליבות, נפח, זיכרון ורוחב הפס. מחיר של שרת וירטואלי בחברת InMotion לעומת זאת, מושפע מראש מבחירת הלקוח בשרת וירטואלי מנוהל או בשרת וירטואלי בניהול עצמאי.
    המחיר בחברת אמזון – AWS יכול להיקבע לפי שעה וקיימת גם אפשרות לחיוב על פי שניות (מינימום של 60 שניות), כאשר אין צורך בהתחייבויות לטווח ארוך או תשלום כלשהו מראש. המפרט הינו מדרגי ומאפשר להגדיל או להקטין את יכולות המחשוב בהתאם לדרישות היישום ולשלם רק את תעריף השעה עבור השימוש במשאבים. אמזון EC2 מתאים למשתמשים המעדיפים עלויות נמוכות וגמישות ביישום עומסים ממוקדים או קצרי טווח. עבור משתמשים הזקוקים למשאבי מחשוב לצורך יישומים בעלי זמני התחלה וסיום גמישים, מציעה חברת אמזון שדרוג המפרט לשרת וירטואלי בעל יכולות מחשוב גבוהות יותר. אפשרות נוספת של מחיר שרת וירטואלי באמזון היא עבור מפרט קבוע המיועד ליישומים העשויים לדרוש מאפיינים קבועים של שרת וירטואלי.
    המחיר בחברת אז’ור – Azure כולל טווח רחב של שירותים ופתרונות מחשוב עבור: לינוקס, שרת Windows, SQL Server, אורקל, IMB, SAP ועוד. שיטת התמחור די דומה לזו של אמזון וכוללת גם היא אפשרות לתשלום עבור שימוש או רכישת מפרט קבוע.
    המחיר בחברת דיגיטל אושן – Digital Ocean הינו מחיר חודשי קבוע ועבור שרתי PostgreSQL וירטואלים קיים גם תעריף לשעה. דיגיטל אושן מציעים גם גיבוי ו- Snapshot בתוספת לעלות של השרתוכן, כלים שונים לאיזון עומסים, חומת אש ועוד.
    עלות של שרת וירטואלי – מחיר מנצח בכל מישור רק בחברת ג’טסרבר! צרו עמנו קשר עוד היום וקבלו את מפרט השרת הוירטואלי המתאים לכם, במחיר ובשירות הטובים בישראל.

    השותפים שלנו

    Skip to content