אחסון אתרים בזול

    אחסון אתרים בזול

    פורסם ב 29-08-2019

    הבחנה

    אחסון אתרים בזול הינו מושג אשר יש לבחון באופן יחסי בלבד, כלומר: אחסון אתרים בזול – ביחס למה? הבחינה היחסית של אחסון אתרים נובעת מן העובדה כי שוק אחסון האתרים, הן בישראל והן בשאר העולם – מציע חבילות אחסון שונות ומגוונות, כאשר כל חברת אחסון אתרים מכילה בחבילות האחסון שלה מאפיינים תפעוליים וחשבונאיים הנבדלים אלו מאלו בעלות התשלום של לקוח אחסון אתרים. לדוגמא: חברת אחסון אתרים אחת מציעה חבילת אחסון אתרים שיתופי בעלות חודשית של 60 ₪ וחברת אחסון אתרים שניה מציעה חבילת אחסון אתרים שיתופי בעלות חודשית של 40 ₪. אכן, אחסון הוא זול יותר אצל חברת ההוסטינג השניה, אולם יש לבחון דברים לעומק היות וייתכן כי בחברת ההוסטינג השניה קיימת הגבלה על נפח האחסון, הגבלה על נפח התעבורה החודשית והיא אינה מספקת שירות גיבוי אוטומטי ושחזור בקליק. לעומת זאת, חברת ההוסטינג הראשונה אינה מגבילה בנפח, אינה מגבילה בתעבורה ומספקת שירות גיבוי ושחזור אוטומטיים. על בסיס השוואה זו, ניתן לומר כי אחסון אתרים זול אינו מהווה קריטריון מהימן להחלטה אם אחסון הזה טוב יותר או פחות טוב מאשר אחסון אתרים יקר, היות וכל בעל אתר יודע מהם הצרכים והדרישות שלו אל מול התקציב שלו והבחירה בחבילת אחסון בזול לבין חבילת אחסון ביוקר נעשית על בסיס טווח שיקולים רחב יותר מאשר רק העלות החודשית.

    לאחסון אתרים זול קיימת תדמית שלילית ובדומה לסמארטפון זול, הנטייה הטבעית (והמוצדקת) של כולנו היא לשאול או לבדוק מהי המלכודת. במאמר זה נדון בהיבט הפופולרי: מהם הדברים אליהם יש לשים לב כאשר בוחרים חבילת אחסון.

    מאפיינים

    1. אחד המאפיינים הבולטים ביותר של אחסון אתרים יחסית זול, הינו הגבלת נפח שטח האחסון והגבלת התעבורה החודשית של חבילת האחסון: חברות אשר מוכרות אחסון אתרים בזול אינן יכולות להרשות לעצמן לתת ללקוחותיהן חבילות אחסון אתרים ללא הגבלת נפח וללא הגבלת תעבורה, שכן ברצונן לנצל את נפח שרת האחסון עבור כמה שיותר לקוחות. ישנם מצבים בהם לקוחות אחסון אתרים יעדיפו עלות חודשית נמוכה וירכשו אחסון אתרים בתשלום סמלי בלבד, במידה ושיקול הדעת שלהם מוביל לכך שתעבורת האתר בחבילת האחסון שלהם תהיה נמוכה וכי אין בכוונתם להגדיל את נפח האתר.
    2. אחסון זול הינו לעיתים כפל לשון עבור “אחסון אתרים עם פרסומות” ולעיתים ניתן למצוא גם אחסון אתרים חינם אשר כולל פרסומות: חברות הוסטינג אשר מוכרות אחסון אתרים די בזול מתנות לעיתים את קבלת השירות המוזל בפרסומות אשר מוצבות בפאנל ניהול אחסון האתר ואף באתר עצמו. השיקול של חברת ההוסטינג במקרים אלו הינה למכור אחסון אתרים הכי זול, שניתן ולהרוויח יותר ממכירת שטחי פרסום. הדבר כמובן צריך להשפיע על שיקול הדעת ברכישת חבילת אחסון אתרים עם פרסומות, היות ולא כל אחד מוכן להקרבה כזו.
    3. אחסון אתרים שלא דורש השקעה כספית מאופיין אצל חברות הוסטינג מסוימות בהיעדר תמיכה טכנית ללקוחות. תמיכה טכנית בלקוחות אחסון אתרים מצריכה כוח אדם מיומן ומקצועי אשר מסוגל לתת מענה מהיר ויעיל ללקוחות הוסטינג. עלות התמיכה הטכנית מגולמת בדרך כלל בעלות החודשית המשולמת על ידי לקוחות אחסון אתרים. חברות המספקות אחסון אתרים בזול עשויות לספק את השירות ללא תמיכה טכנית ולהטיל באופן מלא את האחריות לניהול ותפעול מערך האחסון, על הלקוח. שיקול הדעת במקרה זה חייב להתחשב בעובדה כי גם לקוחות מנוסים באחסון אתרים, זקוקים מדי פעם לתמיכה של חברת האחסון.
    4. חבילת אחסון זולה יכולה לסמן שלבים ראשונים של חברת הוסטינג צעירה אשר מבקשת ליצור לעצמה קהל לקוחות רחב בזכות מה שנקרא “שבירת השוק” ומכירת חבילות אחסון אתרים זולות משמעותית מן המתחרים. יש לציין כי גם חברת אתרים חדשה אשר מוכרת אחסון כזה, רוב הסיכויים שבשלב מסוים תעלה את המחירים ואולי אף ללקוחות הוותיקים שלה. כמו כן יש לזכור כי חברות הוסטינג מצפות לא רק להחזיר את עלויות האחזקה והתפעול השוטף של שרתי האחסון שלה, אלא גם מצפות להרוויח ממכירת השירות ולכן במקרה זה, אותה חברת הוסטינג חדשה לא תוכל להמשיך להתקיים בשוק במידה וזו לא תעשה רווחים משמעותיים והסיכון כי היא תיסגר ותפסיק את פעילותה, גבוה.
    5. אחסון אתרים מסוג הזול עלול שלא לכלול מערך אבטחה לניטור שרתי אחסון האתרים וניטור ניסיונות פריצה לאתרים המאוחסנים. ניטור ואבטחה של אחסון אתרים דורשים הן טכנולוגיה מפותחת והן כוח אדם אשר יפעיל אותה ויישם אסטרטגיות אבטחה במקרי חירום. אחסון אתרים בזול אינו יכול להרשות לעצמו מערכים טכנולוגיים וכוח אדם לצורך ניטור ואבטחה ובאותה עת, גם למכור אחסון אתרים בזול ולכן רוב הסיכויים הינם שאחסון אתרים בזול לא יספק את צרכי אבטחת המידע הדרושים לתפעול בראש שקט של אחסון אתרים.
    6. אחסון אתרים חסית זול יכול להתאפיין גם בכך שהוא אינו מאפשר יצירת גיבויים אוטומטיים ללקוחות אחסון אתרים ואינו מאפשר, במקרה אסון, שחזור האתר. התשתית הטכנולוגית הדרושה למתן שירות כזה ללקוחות אחסון אתרים אינו יכול להיות חלק מאחסון אתרים בזול, שכן הדבר לרוב אינו משתלם כספית לחברת ההוסטינג, הן בהשקעה הראשונית והן במתן האפשרות הטכנולוגית ליישום הגיבוי והשחזור.

    השותפים שלנו

    Skip to content