• בלוג
  • אחסון אתרים ללא הגבלה

אחסון אתרים ללא הגבלה

    אחסון אתרים ללא הגבלה

    פורסם ב 31-12-2018

    רוב חברות אחסון האתרים הגדולות (בדרך כלל בחו”ל) מתפארות בחבילות אחסון אתרים ללא הגבלה – ללא הגבלת שטח אחסון, ללא הגבלת תעבורה, ללא הגבלת דומיינים, ללא הגבלת בסיסי נתונים, ללא הגבלת חשבונות EMAIL ועוד. על פניו – הכל נכון, אבל חלים עליכם מגבלות אחרות שהופכות את השטח האחסון הלא מוגבל לכן מוגבל.

    מכיוון שגם אנחנו מספקים שרות אחסון אתרים ללא הגבלה, ננסה להסביר במאמר הבא כיצד הדברים עובדים, מה מותר מה אסור ועוד.

    איך בכלל עושים אחסון אתרים ללא הגבלה?

    ידוע לכולנו שמשאבים תמיד יהיו מוגבלים. לא יכול להיות שבשרת שבו מאוחסן האתר שלנו – הדיסק קשיח “לא מוגבל”. אז מה כן לא מוגבל? כאן נכנסים לתמונה משאבי רשת.

    הרעיון מאחורי זה הוא שימוש במשאבי רשת לצורכי אחסון. טכנולוגיות ארכיטקטורה חדשות הביאו עימן את הפתרון – NAS / SAN. באמצעות הטכנולוגיה הזו, אני יכול לאחסן את השרת בחוות שרתים, להתקין עליו דיסק קשיח שישמש רק עבור מערכת הפעלה.

    לאותו שרת נגדיר “דיסק נוסף” שהוא למעשה שטח אחסון ברשת. מערכת ההפעלה בשרת מתייחסת לשטח האחסון כדיסק מקומי בשרת והיא לא יודעת שהדיסק הזה נמצא פיזית במקום אחר ומקושר לשרת באמצעות הרשת. הקישור אגב, מתבצע בד”כ באמצעות סיבים אופטיים בעלי תעבורת נתונים מאוד גבוהה.

    אז איך בכל זאת אנחנו לא מוגבלים במשאבים? מערך האחסון ברשת הוא בסופו של דבר “קופסת אחסון” (storage במונחים המקצועיים), שמחוברים אליה דיסקים קשיחים. נגמר שטח האחסון? אין בעיה, נוסיף עוד דיסק ל”קופסה”. נגמר המקום פיזית ב-storage? אין בעיה, נוסיף עוד “קופסת אחסון”, ונשרשר אותם ביחד – ככה ניתן להמשיך עד אין סוף.

    האם באמת אחסון האתרים הוא ללא הגבלה? איפה ה-CATCH ?

    אל תשכחו שחבילות אחסון אתרים שמציעות תנאים ללא הגבלה הן חבילות אחסון אתרים שיתופיות. באחסון אתרים שיתופי, האתר שלכם מאוחסן עם עוד אתרים אחרים, לעיתים אלפי אתרים אחרים על אותו שרת כשכולכם חולקים משאבים של שרת אחד. מכיוון שאתם חולקים את המשאבים של השרת עם אתרים אחרים, אתם למעשה כן מוגבלים במשאבים, אמנם לא בשטח אחסון, אבל כן מוגבלים בדברים אחרים.

    במה מגבילים אותי באחסון אתרים שיתופי? בד”כ ההגבלות העיקריות הן על שימוש במעבד, שימוש בזכרון וזמן ריצת אפליקציות צד שרת (PHP). כמו כן, אותן חברות אחסון אתרים דאגו להוסיף עוד כמה מגבלות ייחודיות לחבילות האחסון שלהם – אתם לא יכולים לאחסן יותר מ-250 אלף קבצים (כן פשוט סופרים לכם את הקבצים), יש תקנון ומגבלות מאוד נוקשות לגבי סוג הקבצים שאתם הולכים לאחסן שם – אסור לכם לבצע גיבויים פרטיים שלכם אל השרת הזה, קבצי IMAGE גדולים אסורים, קבצי סרטים גדולים אסורים.

    הרעיון הכללי בחבילות אחסון אתרים “ללא הגבלה” הוא שהאחסון ישמש רק עבור פעילותו התקינה של האתר שלכם ושלא תעשו מחבילת האחסון שלהם “מחסן קבצים”. המגבלות שמכילים עליכם מקשים עליהם למתוח את “הקצה” של האחסון ללא הגבלה, מכיוון שברגע שתתחילו להתקרב לקצה, תתקלו במגבלות האחרות שיעצרו אתכם – לדוגמא, ברגע שתעברו את רף 250 אלף הקבצים, או שהאתר שלכם צורך משאבי CPU מאוד גבוהים וכו’.

    השותפים שלנו

    Skip to content