• בלוג
  • דומיין בעברית – טכנולוגיית IDN

דומיין בעברית – טכנולוגיית IDN

    דומיין בעברית – טכנולוגיית IDN

    פורסם ב 19-09-2016

    שם דומיין (Domain, שם מתחם) מוגדר, בהכללה, כצירוף של אותיות ומספרים המוקצים לשימוש של חברה, עסק, יחידים, ארגון או מוסד ככתובת אתר האינטרנט שלהם. דומיין מזוהה כשם ותעודת הזהות העסקית של אותו גורם, באינטרנט.

    בחירת שם דומיין מתאים ונכון הינה משימה שאין להקל בה ראש. על שם דומיין לשדר לקהל היעד של האתר את המסר אותו רוצה האתר להעביר, ליצור גירוי ומשיכה לקהל היעד המתאים, לדוגמא: על אתר חדשות יכלול בשם הדומיין שלו את המילה “news” במידה ונבחר שם דומיין באנגלית ולחליפין, את המילה “חדשות”, כאשר נבחר שם דומיין בעברית. שם דומיין אשר קשה לכתיבה או אמירה בקול, נחות בהשוואתו לשם דומיין קל לאיות ושמתגלגל על הלשון. שם דומיין הכולל תווים שאינם אותיות, כגון: מספרים, סימן מקף וכדומה – מפחיתים מערכו של הדומיין. חשוב מאד להקפיד על שם דומיין קליט, גם כאשר יש צורך בתוספת כלשהי לשם, במידה ושם דומיין שרציתם, כבר תפוס.

    מאז פיתוח טכנולוגיית IDN – Internationalized Domain Name הוסר למעשה מכשול השפה שהיה קיים על שמות דומיין וחייב בעלי אתרים ברכישת שמות דומיין באנגלית בלבד, גם במדינות שאינן דוברות אנגלית ושאינן משתמשות באותיות לטיניות. טכנולוגיית IDN מאפשרת רישום שמות דומיין בכ-30 שפות שונות מאנגלית. טכנולוגיית IDN מאפשרת רישום דומיין בעברית כאשר כל דומיין בעברית יכול להירשם ללא עיוות וללא תוספות, או בשם לועזי. טכנולוגיית IDN הוטמעה בדפדפנים המובילים והיא נתמכת על ידי כל הדפדפנים, באופן בו שכשם שניתן לרשום כתובת אתר כ: domain.com, ניתן לרשום את כתובת האתר כ: דומיין.com ללא כל צורך בהתקנת תוסף כלשהו לדפדפן.

    יש להבדיל בין רישום דומיין בעברית, לבין שימוש במילים בעברית לצורך מתן שמות לדפים בתוך האתר שלכם. טכנולוגיית SEF – Search Engine Friendly לכתובות דפים ידידותיות למנועי חיפוש, מסוגלת לשלב בין כתובת האתר לבין כתובות דפים בתוך האתר, הנכתבות בעברית. כך למשל, מאפשרת טכנולוגיית SEF לתת כתובת לדף: .htmlטיולי_טבע_בישראל/www.website.co.il אך זהו לא דומיין בעברית!

    בפועל, מעבר ליכולת רישום דומיין בעברית, לטכנולוגיית IDN יש השלכות משמעותיות בהיבט השיווקי – מסחרי של אתר אינטרנט אשר מוצב תחת דומיין בעברית.

    השותפים שלנו

    Skip to content