• בלוג
  • מהי חברת אחסון אתרים?

מהי חברת אחסון אתרים?

    מהי חברת אחסון אתרים?

    פורסם ב 29-08-2019

    מהי חברת אחסון אתרים?

    איך לבחור חברה לאחסון אתרים מקצועית שתתאים לארגון שלכם והיתרונות הטכנולוגיות העיקריות והתאמה לאתר העסק!

    לפני שנענה על השאלה “איך לבחור חברה לאחסון אתרים?” עלינו להבין תחילה מהי חברת אחסון אתרים. אחסון אתרים הינו שירות המאפשר ליחידים, חברות, עסקים וארגונים – לפרסם אתר אינטרנט ברבים, ברשת האינטרנט. חברה לאחסון אתרים מספקת את הטכנולוגיה והשירותים הדרושים עבור הצגה והפעלה של אתר ברשת. שרתי האינטרנט של חברת אחסון האתרים מאחסנים את האתר, מספקים קישוריות אינטרנט ומאפשרים גישה לאתר ולקבצים שלו באמצעות הקלדת כתובת האתר בדפדפן.

    יש לעשות הבחנה בין חברת אחסון אתרים לבין מרכז מידע או חוות שרתים: מרכז מידע יכול להיות חדר, בית או בניין המצויד בספקי כוח יתירים, חיבורי תקשורת נתונים ובקרות סביבתיות כגון מיזוג אוויר, כיבוי אש והתקני אבטחה טכנולוגיים ואנושיים. חברות אחסון אתרים מאחסנות את הטכנולוגיה הדרושה עבור הצגה והפעלה של אתרים ברשת, במרכזי מידע / חוות שרתים.

    אנו ממליצים לא ללכת שבי אחר פרסומות ופרסומים אשר כל מטרתם הינה להציג חברת אחסון אתרים מסוימות באור חיובי ומושך, אלא לבצע סקר שוק מקיף ובעיקר – לשאול את השאלות הנכונות על מנת לענות על השאלה העיקרית “איך לבחור חברת אחסון אתרים?”.

    איך בוחרים חברת אחסון אתרים?

    הנטייה הטבעית שלנו לפני ביצוע רכישה כלשהי ובייחוד כשמדובר בשאלה “איך לבחור חבר לאחסון אתרים?”, תהיה לרוב לגבי מחיר / עלות האחסון. למחיר אחסון האתר קיימת כמובן משמעות ועל היבט זה להוות חלק משיקולי הדעת בבחירת חברת אחסון אתרים. משזה נאמר, יש לציין כי מחיר אחסון אתרים אינו הגורם היחיד או הגורם בעל המשקל המכריע לצורך החלטה באיזו חברת אחסון לבחור.

    להלן רשימת מאפייני אחסון אתרים אותם יש לבדוק עבור כל ספק אחסון אתרים, על מנת לענות באופן ייסודי על השאלה “איך לבחור אחסון אתרים?”:

    האם מתאימה מערכת ההפעלה בשרתי חברת האחסון למערכת ניהול התוכן של האתר?
    חברות אחסון אתרים נבדלות זו מזו באופן ראשוני וגורף בסוג מערכת ההפעלה הפועלת בשרתי האחסון: Windows או Linux. קיימות חברות אחסון אתרים המספקות שירותי אחסון עבור אתרים המתאימים לשתי מערכות הפעלה אלו, אולם ברוב המקרים תתמקצע חברת האחסון בשירות אחסון עבור אחת משתי מערכות הפעלה אלו. חשוב לציין כי הבחנה זו חשובה מאד היות ולמשל אתר הבנוי בשפת PHP (למשל אתר ג’ומלה, וורדפרס, מג’נטו) אינו יכול להיות מאוחסן בשרת בעל מערכת הפעלה Windows וכן, אתר הבנוי בשפת ASP לא יוכל לקבל אחסון אתרים בשרת Linux. לפיכך, יש לבחור חברת אחסון אתרים אשר מספקת שרתי אחסון בעלי מערכת הפעלה התואמת לשפת התכנות של האתר.

    אילו סוגי אחסון אתרים מספקת חברת האחסון?
    חברות אחסון אתרים מספקות בדרך כלל קשת רחבה של שירותי אחסון אתרים: אחסון אתרים שיתופי, אחסון אתרים ריסלר, אחסון אתרים בשרת ייעודי, אחסון אתרים VPS. לא קיימת המלצה גורפת לבחור בחברת אחסון אתרים אחת על פני השניה לפי מגוון שירותי האחסון אותה היא מציעה, אולם מומלץ מאד לבחון עבור כל אחד משירותים אלו את מפרט השירותים (אשר יפורטו בהמשך) לפני בחירה בחברת האחסון.

    האם קיימת התחייבות זמן לתכנית אחסון אתרים?
    אין לבחור בחברת אחסון אתרים אשר קובעת ללקוחותיה התחייבות זמן לשירות האחסון. קביעה מראש עבור לקוח אחסון אתרים כי עליו להתחייב לתקופה כלשהי חייב להדליק נורת אזהרה, היות ואופן פעולה זה מציב לקוחות אחסון אתרים במצב בו ידיהם כבולות במידה וברצונם להפסיק את שירות הגיבוי לפני תום תקופת ההתחייבות וגרוע מכך – אותם לקוחות עלולים להפסיד את התשלום שבוצע כבר או תשלום עתידי המהווה חלק מתקופת ההתחייבות. איך לבחור חברת אחסון אתרים? – מומלץ לבחור חברת אחסון אתרים אשר אינה מגבילה את לקוחותיה לתקופת זמן כלשהי ואינה מתנה את שירות האחסון בהתחייבות זמן.

    מהי הבטחת זמינות שרתי האינטרנט של חברת אחסון האתר והיכן ניתן לקבל מידע סטטיסטי של צד שלישי מהימן בנושא זה?
    כל חברת אחסון אתרים יכולה לטעון ולפרסם כי היא מבטיחה זמינות 99.9% של שרתי האחסון שלה. הבטחת זמינות של 99.9% ולא של 100% משאירה לחברות אחסון אתרים פתח לומר כי תיתכנה נפילות של שרתי האחסון עקב נסיבות שאינן תלויות בחברת האחסון. מעבר לכך, קיימים אמצעים מקוונים המופעלים על ידי צדדים שלישיים בלתי תלויים אשר מאפשרים ללקוחות המתלבטים בנושא זמינות שרתי האחסון של חברת אחסון אתרים זו או אחרת, לקבל מידע סטטיסטי מהימן אודות הזמינות האמיתית של שרתי האחסון וכן, מידע סטטיסטי אודות זמני הנפילה של שרתי האחסון.

    היכן ממוקמים השרתים של חברת האחסון?
    המיקום הפיזי של שרתי חברת אחסון אתרים הינו גורם מכריע עבור שני מדדים:

    מהירות הטעינה של אתר האינטרנט אצל קהל היעד של האתר: שרת אחסון אתרים בישראל למשל, יטען את האתר מהר יותר לגולשים בישראל מאשר עבור גולשים בארה”ב.

    אינדוקס האתר בגוגל: אתר אינטרנט המאוחסן בשרת הממוקם בישראל יאונדקס על ידי גוגל כאתר שקהל היעד שלו נמצא בישראל. איך לבחור חברת אחסון אתרים? – מומלץ לבחור חברת אחסון אתרים בהתאם למיקום הפיזי של קהל היעד, כך שהמיקום הפיזי של שרתי חברת האחסון יעלה בקנה אחד עם המיקום הפיזי של קהל היעד של האתר

    עד כמה מהירים השרתים של חברת האחסון?
    מהירות שרתי האחסון חשובה מאד למהירות הטעינה של אתרי האינטרנט המאוחסנים בהם. מומלץ לבדוק אם שרתי האחסון מבוססים SSD, שכן אחסון אתרים SSD עשוי להעלות באופן משמעותי את מהירות הטעינה של אתרי האינטרנט המאוחסנים בשרתים בעלי דיסקים SSD. תועלת נוספת של אחסון אתרים SSD הינה מה שקרוי “אחסון אתרים ירוק”, או “אחסון אתרים ידידותי לסביבה”: אחסון אתרים SSD חסכוני בחשמל לעומת אחסון אתרים המבוסס של כוננים רגילים, החומרה עמידה יותר ואינה דורשת תחלופה בתדירות גבוהה.

    מהו הוותק של חברת האחסון בעולם אחסון אתרים?
    חברות אחסון אתרים וותיקות הינן בעלות מוניטין אשר ניתן לבחון אותו לאורך זמן. וותק של חברת אחסון אתרים עשוי להצביע על יציבות החברה, עמידתה בשינויים הטכנולוגיים של עולם אחסון האתרים וכן, על עמידותה בזכות לקוחות קבועים השוכרים את שירותיה זמן רב. מומלץ לבחור בחברת אחסון אתרים בעלת וותק ומוניטין בעולם אחסון האתרים ולו רק בזכות העובדה שוותק מלמד על חוסן אשר, עשוי לשרת את לקוחות החברה.

    היכן ניתן לקבל חוות דעת או המלצות על חברת האחסון?
    אין די בפרסום העצמי של חברת אחסון אתרים כדי ללמד אודות חוות דעת והמלצות חיוביות או שליליות באשר לשירות אחסון אתרים הניתן על ידה. מומלץ לבקש מחברת האחסון המלצות מלקוחות החברה ואף לשוחח עמם. איך לבחור חברת אחסון אתרים? – מומלץ לבחור בחברה לאחסון אתר הארגון אשר לקוחותיה שבעי רצון לאורך זמן מרמת השירות והמקצועיות של חברת האחסון.

    מהי ההכשרה של אנשי התמיכה הטכנית בחברת האחסון?
    צוות התמיכה הטכנית של חברה לאחסון אתרים חייב להיות מקצועי ומיומן על מנת לתת מענה יעיל לכל שאלה או בעיה העולה הן במישור אחסון האתר והן במישור הפעלת האתר עצמו. איך לבחור חברת אחסון אתרים? – מומלץ לבחור בחברה לאחסנת אתרים אשר מעסיקה אנשי תמיכה טכנית מקצועיים ומיומנים אשר יספקו מענה מהיר ויעיל ללקוחות חברת האחסון בכל עת.

    באיזה אופן ניתנת תמיכה טכנית ללקוחות אחסון אתרים ועד איזו רמה?
    תמיכה טכנית ללקוחות אחסון אתרים צריכה להינתן 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. לקוחות אחסון אתרים צריכים לקבל אפשרות לפנות לתמיכה הטכנית של חברת האחסון באמצעות דוא”ל, מערכת ניהול קריאות שירות וכן בטלפון. מומלץ לבחור בחברה לאחסון אתרים אשר עומדת בתנאי תמיכה אלו, על מנת לזכות בשקט נפשי בכל בעיה הקשורה לתפעול מערך אחסון האתר ותפעול האתר עצמו.

    האם קיימות מגבלות נפח, תעבורה, בסיסי נתונים וכדומה?
    קיימות חברות אחסון אתרים אשר מגבילות בחבילות האחסון שלהן את נפח האתר, התעבורה, מספר בסיסי הנתונים, מספר תיבות הדוא”ל, מספר הסאב דומיינים ועוד. לעומת זאת, חברות אחסון אתרים אשר פועלות באמצעות מחשוב ענן, אינן מגבילות מאפייני אחסון אלו ומספקות אותן ללא הגבלה. איך בוחרים חברה לאחסון אתרים? – לבחור חברה לאחסון אתר אשר מספקת חבילות אחסון אתרים ללא הגבלת נפח, ללא הגבלת תעבורה וללא מגבלות נוספות על מאפייני חבילת האחסון וזאת, על מנת לאפשר ללקוחות אחסון אתרים אפשרות התפתחות וגדילה ללא הטלת מגבלות.

    כאשר מדובר באחסון אתרים שיתופי: כמה אתרים מאוחסנים על אותה כתובת IP ומהו סוג האתרים באותה כתובת IP?
    לשאלה זו קיימת השלכה רבת משמעות על דירוג האתר. אחסון אתרים שיתופי אשר כולל אתרים המוגדרים כספאם, אתרים פורנוגרפיים, אתרי הסתה וכדומה – על אותה כתובת IP יחד עם אתר לגיטימי, עלולים להוריד את דירוג האתר הלגיטימי בגוגל ולגרום לו להיכנס לאותה קטגוריה כמו האתרים הבלתי לגיטימיים. איך בוחרים חברת אחסון אתרים? בודקים שבחבילות האחסון השיתופי לא מאוחסנים גם אתרים בלתי לגיטימיים כגון אלו שצוינו לעיל.

    באמצעות איזו מערכת תנוהל חבילת אחסון האתר (פאנל ניהול אחסון)?
    קיימות מספר מערכות ניהול חבילת אחסון האתר – ניהול אחסון: cPanel, Plesk, DirectAdmin ועוד. ניסיון וכן ותק מלמדים כי פאנל ניהול האחסון הטוב ביותר והידידותי ביותר הינו cPanel. מומלץ מאד לבחור חברת אחסון אתרים אשר מספקת את cPanel במערכת לניהול האחסון.

    האם ניתן לקנות מחברת האחסון גם שמות דומיין ולנהלם בחברת האחסון?
    נוח מאד לנהל את אחסון האתר ואת ניהול הדומיין באותו מקום. חברת אחסון אתרים אשר מספקת שני שירותים אלו עדיפה על פני חברת אחסון אשר מספקת רק אחסון אתרים.

    מהי מדיניות הפרטיות של חברת האחסון?
    חברת אחסון חייבת לשמור על פרטיות הלקוחות שלה ולא להעביר כל מידע ולו הזניח ביותר לגורם צד ג’ ללא אישור בכתב מהלקוח. המלצה – לבדוק את מדיניות הפרטיות של חברת אחסון האתר ולוודא כי לא קיימות פרצות אשר עלולות לאפשר לחברת האחסון לעשות שימוש בפרטים אישיים ובפרטי תשלום. חברת אחסון לאתר אשר למשל שומרת את פרטי כרטיסי האשראי בבסיס נתונים פרטי שלה, עלולה להוות סיכון לבעלי כרטיסי האשראי במקרה של פריצה לבסיס הנתונים. איך לבחור חברה לאחסון האתר? – מוודאים שחברת האחסון אינה שומרת את פרטי האשראי במאגר מידע פרטי אלא באמצעות חברת סליקה ייעודית המחזיקה במאגר מידע על פי חוק.

    מהי מדיניות השימוש בשרתי הדוא”ל של חברת האחסון?
    חברות אחסון אתרים קובעות מגבלות שליחת דוא”ל באמצעות שרתי הדוא”ל של חבילת אחסון אתרים שיתופי ואחסון אתרים ריסלר. מגבלה זו נועדה למנוע ספאם על ידי לקוחות אחסון אתרים וכן, בכדי למנוע השבתה של שרתי הדוא”ל עקב עומסים. מומלץ לוודא עם חברת האחסון מהי מדיניות השימוש בשרתי הדוא”ל שלה כדי לא לחרוג ממנה.

    מהי מדיניות הגיבויים של חברת האחסון?
    גיבוי חבילת האחסון הינה הכרח שאין לוותר עליו. חברה לאחסון אתרי הארגון חייבת לאפשר ללקוחותיה גיבוי אוטומטי של כל חשבון האחסון (אתר, דוא”ל, בסיסי נתונים וכדומה) וכן אפשרות לשחזר את חשבון האחסון (או חלקים רלוונטיים שלו) לפחות לשלושה תאריכים. כששואלים “איך לבחור חברה לאחסון אתרים?” – אחד השיקולים החשובים ביותר הינו ללא ספק מדיניות הגיבויים של חברת האחסון, שכן ללא גיבויים אוטומטיים עלול לקוח אחסון אתרים למצוא את עצמו עומד בפני שוקת שבורה בעת אסון.

    מהן מערכות ומנגנוני האבטחה אשר מפעילה חברת האחסון?
    החברה לאחסון אתרים אחראית כלפי לקוחותיה להגנה על שרתי האחסון מפני תקיפות וניסיונות פריצה למערת האחסון ולאתרים המאוחסנים בו. חברת אחסון אתרים מקצועית גם תגן על חשבונות האחסון של לקוחותיה (בעיקר באחסון אתרים שיתופי) מפני שימוש חריג במשאבי השרת, על מנת שלא יקרה מצב שעומסים הנגרמים על ידי אתר אחד יביאו לשיבוש או גרוע מכך להשבתה של אתרים נוספים באותו שרת. מערכות ניטור ואבטחה המופעלים על ידי חברת האחסון מהווים רק חלק ממעטפת ההגנה על המידע, כאשר יש לציין כי חברות אחסון אתרים מקצועיות גם תנטרנה ניסיונות פריצה לאתרים, תזהרנה את בעליהם ותצענה להם דרכים להקשחת האבטחה באתרים אלו. איך לבחור אחסון אתרים? – שואלים, בודקים ומוודאים כי חברת אחסון האתר מפעילה באופן מקצועי וקבוע ניטור ומערכות אבטחה פרואקטיביות לכל מערך אחסון האתרים.

    במידה וקיים צורך בתעודת SSL עבור האתר – האם מספקת חברת האחסון אפשרות לתעודת SSL חינמית (Self-Signed) וגם לתעודת SSL מסחרית?
    הצפנת התעבורה באתרים מבוצעת על ידי התקנת תעודת SSL. תעודת ה- SSL יכולה להיות חינמית מסוג Self-Signed או מסחרית. מבלי להיכנס בעובי הקורה באשר להבדלים בין שני סוגי תעודות אלו, נציין כי חברת אחסון אתרים צריכה לספק ללקוחותיה אפשרות שימוש בשתי האפשרויות, כאשר עבור תעודת SSL מסחרית, על חברת האחסון לספק גם כתובת IP פרטית לחשבון האחסון.

    האם מספקת חברת האחסון אפשרות להתקנה אוטומטית של תוכנות שונות ומערכות ניהול תוכן?
    תשובה חיובית לשאלה זו תאפשר ללקוחות אחסון אתרים להתקין בחשבונם מערכות שונות לניהול תוכן וכן, תוכנות שונות וזאת – ללא צורך להוריד את התוכנות מאתרי היצרנים, להעלות אותן לחשבון האחסון ולבצע התקנה. התקנה אוטומטית של תוכנות ישירות מתוך חשבון האחסון, חוסכת זמן יקר ומאפשרת ללקוחות אחסון אתרים להתמקד בתכנים אותם ברצונם להציג.

    מהי עלות אחסון האתר ובאילו אמצעים ניתן לבצע את התשלום?
    כפי שהוזכר בתחילה, מחיר אחסון אתרים הינו גורם אותו יש לשקלל במכלול שיקולי הדעת לבחירה בחברת אחסון אתרים. ההבדלים במחירי אחסון אתרים מוצגים לרוב באתרי חברות האחסון באמצעות מחירון, אולם מעבר למחירים עצמם יש לבדוק מהן אפשרויות התשלום: חודש בחודשו, אחת לרבעון, אחת לחצי שנה, אחת לשנה. כמו כן, מומלץ לבדוק שחברת האחסון מסוגלת לקבל כל תשלום באמצעות כרטיס אשראי, העברה בנקאית או המחאה.

    האם ניתן לשדרג את חבילת האחסון בכל עת?
    דבר אינו קבוע, גם חבילת אחסון שנרכשה אינה קבועה ובהתאם לצרכי לקוח אחסון אתרים, חייבת להיות לו אפשרות לשדרג או להקטין את חבילת האחסון אשר רכש מחברת האחסון.

    במעבר מחברת אחסון אחת לשנייה – האם מבוצעת המיגרציה על ידי חברת האחסון ובאיזו עלות?
    על חברת האחסון לדאוג או לפחות לתת בידי לקוחותיה אפשרות לקבל חינם שירות מיגרציה לאתר או אתרי האינטרנט שלהם, כאשר מבקשים האחרונים להיות לקוחות של חברת האחסון. איך לבחור חברה לאחסון אתרים? – מומלץ לבחור בחברה לאחסון האתר אשר תעביר בעצמה ובאחריותה את אתר או אתרי הלקוח לשרתי חברת האחסון, ללא עלות.

    האם מפעילה חברת האחסון תכנית שותפים?
    לקוחות של חברת אחסון עשויים ליהנות מחברותם בתכנית שותפים של חברת האחסון. האינטרס של החברה לאחסון היא להגדיל את מעגל לקוחותיה עשוי להיות אמצעי הכנסה ללקוחות החברת אשר יצרפו לקוחות חדשים לחברה. למרות שאין זה תנאי או מדד לשאלה איך לבחור בחברה של אחסון אתרים, מומלץ לתת עדיפות לחברת אחסון אשר מפעילה תכנית שותפים ומזכה את לקוחותיה עבור כל לקוח חדש שצורף לשירות באמצעותם.

    השותפים שלנו

    Skip to content