• בלוג
  • שרת וירטואלי או שרת פיזי ייעודי

שרת וירטואלי או שרת פיזי ייעודי

    שרת וירטואלי או שרת פיזי ייעודי

    פורסם ב 29-08-2019

    ההבדל בין השכרת שרת וירטואלי לבין שימוש בשרת פיזי – ייעודי

    שרת וירטואלי או שרת פיזי ייעודי – מהן ההבדלים והיתרונות לעסק שלכם? יש מגוון רחב של פתרונות אחסון אתרים לארגונים בכל גודל אבל מה עדיף לכם ואיך זה יכול לתרום לעסק שלכם?

    השכרת שרת וירטואלי הינה אחת האפשרויות של אחסון אתרים והיא נועדה לתת בידי לקוח אחסון אתרים VPS את האפשרות לשכור שרת וירטואלי, בניגוד לרכישה או השכרת שרת פיזי. שרת וירטואלי נקרא VPS – Virtual Private Server וכשמו, הוא שרת וירטואלי פרטי. שרת פיזי ממוקם בחוות שרתים או במרכז נתונים, כאשר השרת הוירטואלי מהווה חלק מתוך השרת הפיזי ואותו חלק מקבל הגדרות ייחודיות של נפח, מערכת הפעלה, רוחב פס, מספר ליבות מעבד וזיכרון.

    למרות השרת הפיזי הוא למעשה משותף לכל השרתים הווירטואליים הפועלים בו, כל שרת וירטואלי ניחן הן בפרטיות של המידע והן בפרטיות של השימוש במשאבים, כך שאלו אינם משותפים ליתר השרתים הווירטואליים בשרת הפיזי, אלא משמשים באופן פרטי כל שרת וירטואלי בפני עצמו (בהתאם להקצאתם). יש לציין כי התקנת שרת וירטואלי עבור לקוחות בשרת וירטואלי מהירה הרבה יותר מאשר התקנת שרת פיזי, כך שהשכרה של שרת וירטואלי הינה תהליך קצר ומהיר הרבה יותר מאשר השכרת שרת פיזי והתקנתו לפעולה.

    שרת וירטואלי דומה מאד למצב בו על גבי מחשב אישי מותקנות מספר מערכות הפעלה כגון: Windows ו- Linux, כאשר המשתמש יכול לעבור ממערכת הפעלה אחת לשנייה מבלי לכבות את המחשב. כמו כן, שינויים אשר יבוצעו במערכת הפעלה אחת לא ישפיעו על מערכת ההפעלה השנייה ולא יבואו בה לידי ביטוי כלשהו. אם נחליף סביבת עבודה זו באנלוגיה לשרת ייעודי, שתי מערכות ההפעלה תצטרכנה לפעול בשני מחשבים נפרדים.

    השכרת שרת וירטואלי נועדה לאפשר ללקוחות אחסון אתרים התאמה אישית של משאבי שרת האינטרנט לצרכים ודרישות ייחודיות של האתר כגון: דרישות לתעבורה גבוהה מאד, שימוש בתוכנות אשר לא ניתן להתקין בסביבת אחסון אתרים שיתופי ודרישות למשאבי שרת שלא ניתן לחלוק במידה והאתר נמצא באחסון שיתופי. יש לציין כי שרת ייעודי יספק מענה לדרישות אלו, אולם ההבדל העיקרי בין שרת וירטואלי לשימוש בשרת ייעודי הינו בעלויות: עלות השכרה שרת וירטואלי זולה הרבה יותר מאשר עלות השכרה או רכישת שרת ייעודי. יש לציין בנקודה זו כי עלות השכר של שרת וירטואלי גבוהה יותר מאשר אחסון אתרים שיתופי, אולם על מנת להגיע לאופטימיזציה של מאפייני השרת אל מול עלות השכרה ריאלית, יש לבחור בחברת אחסון אתרים אשר תאפיין יחד עם הלקוח את הצרכים והדרישות שלו לשרת וירטואלי באופן שנושא שרת וירטואלי ישתלם ללקוח כספית וגם יענה על צרכיו הטכנולוגיים באופן מיטבי.

    השכרת שרת וירטואלי – יתרונות על פני אחסון אתרים שיתופי

    השכרת שרת וירטואלי פותחת עולם חדש עבור לקוחות אחסון אתרים, בייחוד אלו העוברים מאחסון אתרים שיתופי לשרת וירטואלי. אחסון אתרים שיתופי מאופיין בשיתוף משאבי שרת בין מספר גדול של אתרים ויש לציין כי משאבי שרת משותפים עלולים ליצור עבור בעלי אתרים, מצבים בלתי צפויים העלולים לשבש את הביצועים בשרת האחסון השיתופי ואף להשבית אותו: עומס כניסות חריג לאחד האתרים אשר גורם להאטת שרת האחסון כולו, פרצת אבטחה באתר אחד העלולה להוביל לפריצה לשרת, שאילתות פגומות לאחד מבסיסי הנתונים של אחד השרתים העלולות לגרום להאטת השרת וכן, נסיבות נוספות הכרוכות בשיתוף משאבי שרת אחסון.

    אחסון אתרים בשרת וירטואלי מאפשרת ללקוח אחסון VPS להשתמש במשאבי שרת אשר הוקצו באופן פרטי עבורו, ללא שיתוף משאבים אלו עם אתרים אחרים או עם חשבונות אחסון אחרים. לקוחות עם שרת וירטואלי משתמשים באותו שרת פיזי, אולם הם מבודדים זה מזה כך שאף שרת וירטואלי אינו מושפע מהקצאת המשאבים של שרת וירטואלי אחר. בצורה זו ובניגוד לאחסון אתרים שיתופי, יכולים לקוחות אחסון VPS לקבל ביצועי שרת (מהירות ואבטחה) ללא פשרות.

    שרת וירטואלי מגיעה עם גישת Root מלאה, דבר שאינו מתאפשר ללקוחות אחסון אתרים שיתופי, כך שלקוח אחסון VPS יכול להתקין כל תוכנה בשרת הוירטואלי שלו ולהתאים אותה אישית לצורך ייעול ושיפור אחסון האתר או היישום המקוון שלו. גמישות זו הינה בעלת ערך רב עבור לקוחות אחסון VPS על פני אחסון אתרים שיתופי, שכן היכולת להתקין למשל מערכת הפעלה מותאמת אישית בשרת הוירטואלי אינה קיימת באחסון אתרים שיתופי. יש לציין בנקודה זו, כי גם אפשרות שדרוג או שנמוך משאבי שרת וירטואלי קיימת בידי לקוחות עם אחסון בשרת וירטואלי, בעוד שלקוחות אחסון אתרים שיתופי תלויים במשאבי שרת אשר אינם ניתנים לשינוי באופן פרטני.

    השכרת שרת וירטואלי – סוגי וירטואליזציה

    השכרה של שרת וירטואלי מתחילה אצל ספק אחסון אתרים המספק שירות אחסון VPS המבוסס על תוכנת וירטואליזציה. תוכנת הוירטואליזציה יוצרת על גבי השרת הפיזי מכונות וירטואליות, כאשר כל מכונה וירטואלית מפעילה מערכת הפעלה מלאה והיא מוגבלת באמצעות הקצאה ייעודית וייחודית לחלק ממשאבי השרת הפיזי. ללקוחות השכרת שרת וירטואלי קיימת גישה מלאה למערכת ההפעלה של המכונה הוירטואלית, אך אין להם כל גישה לשרת הפיזי.

    בתחום השרתים הוירטואלים קיימות שלוש דרכים ליצור שרתים וירטואליים: וירטואליזציה מלאה, פרה-וירטואליזציה וכן, וירטואליזציה ברמת מערכת ההפעלה. וירטואליזציה מלאה ניתן לקיים באמצעות תוכנה בשם Hypervisor. ה- Hypervisor מקיים אינטראקציה ישירה עם המעבד ועם שטח הדיסק של השרת הפיזי. ה- Hypervisor שומר כל שרת וירטואלי עצמאי לחלוטין, פועל על מערכת ההפעלה משלו ובלתי מודע לשרתים וירטואליים אחרים הפועלים על גבי השרת הפיזי. ה- Hypervisor עוקב אחר המשאבים של השרת הפיזי. כאשר שרתים וירטואליים מפעילים יישומים, ה- Hypervisor מקצה משאבים הולמים מהמכונה הפיזית לשרת וירטואלי.

    הגישה לפרה-וירטואליזציה שונה במקצת. שלא כמו טכניקת הווירטואליזציה המלאה, השרתים האורחים במערכת פרה-וירטואליזציה מודעים זה לזה. Hypervisor פרה-וירטואליזציה אינו זקוק לכוח עיבוד רב כדי לנהל את מערכות ההפעלה האורחות, מכיוון שכל מערכת הפעלה כבר מודעת לדרישות שמערכות ההפעלה האחרות מציבות בשרת הפיזי. המערכת כולה פועלת יחד כיחידה מלוכדת.

    גישה לווירטואליזציה ברמת מערכת ההפעלה כלל אינה משתמשת ב- Hypervisor. במקום זאת, יכולת הווירטואליזציה היא חלק ממערכת ההפעלה המארחת, אשר מבצעת את כל הפונקציות של Hypervisor וירטואלי לחלוטין. המגבלה הגדולה ביותר של גישה זו היא כי כל השרתים הוירטואליים חייבים להפעיל את אותה מערכת הפעלה. כל שרת וירטואלי נשאר עצמאי מכל האחרים, אולם לא ניתן להשתמש במערכות הפעלה שונות בשרתים וירטואליים שונים – מערכות ההפעלה האורחות חייבות להיות זהות.

    השכרת שרת וירטואלי – איך לבחור אחסון VPS?

    השכרת שרת וירטואלי מחברת אחסון אתרים חייבת לכלול אפשרות לרכישת שרותי אבטחה וניהול, גיבוי SNAPSHOT לשחזור מהיר, אפשרות לגיבוי מידע לשרת חיצוני וכמו כן, השכרת שרת וירטואלי אינה צריכה להיות מוגבלת בנפח התעבורה. יתר על כן, על לקוח המעוניין בהשכרת שרת וירטואלי לבדוק עלויות של: מספר ליבות מעבד, נפח דיסק, נפח זיכרון ורוחב הפס.

    מעבר לעלויות של שרת וירטואלי, יש לבדוק עם חברת האחסון תנאים נוספים אשר יהוו חלק משיקול הדעת באם להשתמש בשירותי חברת האחסון לצורך השכרת שרת וירטואלי, גורמים כגון:

    *** תמיכה טכנית בשרת הוירטואלי – בשונה מאחסון אתרים שיתופי ואחסון אתרים ריסלר, השכרת שרת וירטואלי דורשת בדרך כלל תמיכה טכנית בתדירות וברמה גבוהים יותר. מומלץ לבחור חברת אחסון אשר מספקת לא רק שירותי ניהול ואבטחה לשרת הוירטואלי, אלא גם תמיכה טכנית מקצועית ברמה גבוהה, על מנת לאפשר ללקוח השכרה בשרת וירטואלי את השקט הנפשי הדרוש לו לשם פיתוח עסקיו המקוונים מבלי חשש לצד הטכני / טכנולוגי של השרת הוירטואלי. על התמיכה להיות זמינה בדוא”ל, טלפון ובאמצעות מערכת קריאות שירות 365/24/7.

    *** זמינות ואמינות השרת הוירטואלי – אחסון בשרת וירטואלי צריכה לעמוד בסטנדרט של 99.9% זמינות והכוונה היא לכך שעל חברת האחסון להבטיח כי השרת הפיזי הכולל את השרת או השרתים הוירטואליים יהיה מבוסס (גם, אך לא רק) על דיסקים SSD מהירים ואמינים, תשתית החשמל בחוות השרתים תהיה משני מקורות שונים וכן, תתקיים תחזוקה מקצועית שוטפת לשרתים. השכרת שרת וירטואלי צריכה להבטיח ללקוח כי הכלים המקוונים שלו יהיה זמינים 99.9% מהזמן ברשת האינטרנט.

    *** מיקום השרת הוירטואלי – מיקום השרת הפיזי שעליו מותקנת מערכת הוירטואליזציה להפעלת שרתים וירטואליים, חשובה מאד עבור אחסון אתרים או יישומים מקוונים. תכני שרת וירטואלי הממוקם למשל בישראל, ייועדו עבור קהל יעד הממוקם בישראל ולעומת זאת, תכני שרת וירטואלי הממוקם בארה”ב למשל, ייועדו עבור קהל יעד הנמצא בארה”ב. הסיבה לכך נעוצה במספר צמתי האינטרנט שעל תוכן מקוון לעבור על מנת להגיע לקהל היעד שלו ולכן מומלץ לבחור חברת אחסון אשר מספקת שירות השכרת שרת וירטואלי בארץ בה נמצא קהל היעד של תכני השרת.

    השותפים שלנו

    Skip to content