• בלוג
  • פלאגין LiteSpeed Cache של וורדפרס מכיל פרצת XSS

פלאגין LiteSpeed Cache של וורדפרס מכיל פרצת XSS

    פלאגין LiteSpeed Cache של וורדפרס מכיל פרצת XSS

    פורסם ב 07-10-2024

    information-security

    פרצה חמורה נמצאה בפלאגין LiteSpeed Cache של וורדפרס. הפלאגין משמש להאצת פעולתם של אתרי וורדפרס, באמצעות שמירת מטמון מהשרתים עליהם “יושבים” האתרים, ובאמצעות מגוון כלים נוספים.
    הפרצה היא פרצת XSS-קבועה (Stored-XSS), והיא קיימת בגרסה 6.5.02 (וכל הגרסאות שלפניה) של הפלאגין.

    LiteSpeed Cache הוא בין הפלאגינים הפופולריים ביותר של פלטפורמת וורדפרס. עמוד ההורדה של הפלאגין מציין מעל ל-6 מיליון הורדות, כך שהפרצה בעלת פוטנציאל חשיפה גבוה במיוחד.
    היא נמצאה על ידי חוקר של Patchstack בשם טאי יו (Tai You), ותוייגה כ-CVE-2024-47374. דירוגה בסולם CVSSv3 הוא 7.1 מתוך 10 – כלומר, רמת איום גבוהה.

    איך הפרצה עובדת?

    ראשית, הפרצה מתקיימת רק בתנאי שהגדרות CSS Combine ו-Generate UCSS, תחת קטגוריית Page Optimization, מאופשרות (במצב On) בפלאגין.

    הפרצה היא תוצאה של סנטיזציה בלתי מספקת של קלט, ו”מילוט” (Escaping) בלתי מספיק של פלט, בשתי פונקציות של הפלאגין:
    _ccss(), האחראית על ייצור CCSS (או Combine CSS – פילטר שנועד להפחית את כמות בקשות ה-HTML כאשר מרעננים את הדף. ההפחתה מתבצעת באמצעות צמצום קבצי CSS לקובץ אחד המכיל את התוכן של כל הקבצים);
    ו-_load(), האחראית לייצור UCSS (או Unique CSS – מעין קובץ, שתפקידו להסיר קוד CSS לא נחוץ להצגה מהירה יותר של דף ה-HTML).

    בשל הסניטיזציה הלקויה בפונקציות אלה, תוקף פוטנציאלי יכול להשתמש בקלט התקורה (Header) מפונקציית “Vary Group” כדי להזריק קוד זדוני למערכת.
    כדי להבין יותר איך הפרצה עובדת ברמה הטכנית, ניתן לקרוא את הדיווח של Patchstack.

    מפתחי הפלאגין לא התמהמהו והוציאו גירסה מתוקנת של הפלאגין – גירסה 6.5.1 – אותה ניתן להוריד מכאן.
    אנו ממליצים למי שמשתמש בפלאגין לבצע את העדכון בהקדם. כפי שציינו, הפרצה היא בעלת פוטנציאל חשיפה מאוד גבוה, מה שבוודאי ימשוך נסיונות ניצול רבים.

    נציין שרק השנה נמצאו עוד שלוש פרצות XSS ב-LiteSpeed Cache. לכן, בנוסף לעדכון, מומלץ ליישם הגדרות סניטיזציה ומילוט כאשר מפתחים בוורדפרס. סיפקנו לכם מדריכים מהתיעוד של וורדפרס איך לבצע סניטיזציה ו- איך לבצע מילוט (Escaping).

    השותפים שלנו

    Skip to content