• בלוג
  • שירותי ענן בישראל

שירותי ענן בישראל

    שירותי ענן בישראל

    פורסם ב 19-10-2025

    information-security

    בעולם של היום, בכל הנוגע לשירותי מחשוב, המילה “ענן” הפכה לנפוצה כמעט כמו המילים “מסך” או “פלאפון”. כולם משתמשים בשירותי מחשוב בענן, בין אם לשימוש עסקי ונרחב, ובין אם לשימוש פרטי – השימוש בהם מקנה יתרונות רבים לכולם (במחיר של כמה חסרונות קטנים, אבל נגיע לזה בהמשך). שירותי ענן בישראל אינם שונים משאר שירותי הענן המסופקים על ידי החברות השונות בעולם, מלבד הבדל אחד, שמהווה יתרון גדול לכל מי שפועל מתוך מדינת ישראל, או מייעד את השירות שלו לקהל היעד הישראלי – המיקום.

    ואכן, לדעתנו האובייקטיבית (ולא רק כי אנחנו מספקים אותם), שירותי ענן בישראל יכולים להיות עדיפים על פני שירותי ענן גלובליים במקרים מסוימים.
    מה זה, איך ולמה? נשמח לספר לכם.

    שירותי ענן בישראל – מההתחלה

    אולי בלבלנו אתכם קצת. נשמע ששירותי ענן הנם למעשה הענן עצמו, והרי הענן נחשב למשהו גלובלי. אז מה זה שירותי ענן בישראל, ואיך זה קשור למיקום?

    הענן

    אם תהיתם אי פעם כיצד הענן למעשה מתקיים, התשובה הקצרה היא “חוות שרתים“. כל תשתית ענן למעשה מבוססת על חוות שרתים – מבנים גדולים, המכילים כמות רבה של שרתים בעלי עוצמה רבה, המחוברים אחד לשני בצבירים. זהו, למעשה, הצד הפיזי של כל תשתית ענן באשר היא – בלעדיה, הענן לא היה מתקיים כפי שאנו מכירים אותו.

    ניתן לחלק את הענן לשתי “מחלקות” של שרתים –

    1. “סופר-שרתים” – שרתים שהם למעשה איחוד כוחות של כל השרתים בצביר (או כמה צבירים ביחד). שרתים אלה מארחים שירותים אשר דורשים כמות גבוהה של משאבים, ומהווים את התשתית לפעולתם של מרבית שירותי הענן המסחריים שאנו מכירים.
    2. שרתי ענן “רגילים” – כלומר, שרתים אשר אינם מחוברים לשרתים אחרים, לפחות לא לשם שיתוף משאבים. שרתים אלה מארחים שירותים באופן פרטי יותר, ונמכרים כשירות בעצמם (שרתים בענן, או שרתי ענן).
      שימוש נוסף בשרתי הענן הנו כ-שרתים ייעודיים אשר נגישים למשתמש מרחוק.

    שירותי ענן

    שירותי ענן הנם שירותי מחשוב שונים אשר פועלים באמצעות ומתוך השרתים אשר נמצאים בתוך חוות השרתים, המאפשרות את קיומו של מה שאנחנו קוראים לו “הענן”.

    כאן הענן “מסתבך” קצת, או הופך ליותר מורכב – אך אל דאגה, אנחנו נפשט לכם את הכל.

    מודלי שירות

    שירותי ענן מגיעים בשלושה מודלי שירות:

    ענן פרטי – ענן פרטי הוא מודל שירותי ענן אשר במסגרתו, גוף אחד בלבד (הלקוח – לרוב עסק או ארגון) משתמש בתשתיות הענן (בחומרה ובתוכנה) באופן בלעדי. אותו גוף הוא גם היחידי אשר יהיה מורשה לתת גישה לתשתיות הענן.
    במרבית המקרים, שירותי ענן פרטי מנוהלים על ידי צד שלישי – ספק שירות כלשהו. הספק “נותן” ללקוח להשתמש ב”נתח” מתשתיות הענן שלו.
    במקרים אחרים, שכיחים הרבה פחות (ויקרים הרבה יותר), תשתיות הענן מוקמות על ידי המשתמש בהן. במקרים אלה, תשתיות הענן יהיו בבעלותו ותחת ניהולו של המשתמש – כלומר, הבעלים והמשתמש הם היינו הך.

    שירותי ענן בישראל פועלים בשלושה מודלים: ענן פרטי, ענן ציבורי וענן היברידי.

    ענן ציבורי – ספק השירות (גוף חיצוני) מנגיש את שירותי הענן דרך רשת האינטרנט, באמצעות פלטפורמה ספציפית. לרוב, ספק השירות יהיה גם בעל הפלטפורמה עצמו – לדוגמה, מייקרוסופט המספקת את Azure, או אמזון המספקת את AWS.
    המודל נקרא “ענן ציבורי” מפני שהלקוח חולק את משאבי הפלטפרומה עם לקוחות אחרים של ספק השירות.

    ענן היברידי – הענן ההיברידי הוא מודל אשר משלב בין הענן הציבורי והפרטי. המשתמש פורש את תשתיותיו ואת ניהול הנתונים והמידע על גבי מודל ענן פרטי ועל גבי מודל ענן ציבורי בו זמנית, בתצורות שונות. לרוב, השימוש ייפרש על גבי תשתיותיהם של שני ספקי ענן שונים, אך ישנם ספקים המקנים שירותים במודל זה.
    למשל, שימוש ב-פלטפורמת הענן של גוגל (ענן ציבורי) לשם פיתוח, וגיבוי הנתונים על שרת ענן מרוחק של Jetserver (ענן פרטי).

    בישראל?

    אם נחבר את כל האמור מטה, התשובה לשאלה “מהם שירותי ענן בישראל” תהיה:
    שירותי מחשוב ענן, הפועלים מתוך שרתים אשר ממוקמים בתוך חוות שרתים שנמצאות בישראל. שירותים אלה מסופקים, לרוב, על ידי ספקי שירות אשר מבוססים במדינת ישראל.

    אחד מהספקים האלה הוא אנחנו, Jetserver. אנחנו מספקים מגוון שירותי ענן בישראל ללקוחות עסקיים וללקוחות פרטיים. כל שירותי הענן שלנו נהנים מאבטחה מוגברת ומתקדמת, פועלים מתוך חוות השרתים שלנו, הפרושות בישראל ובמקומות מפתח ברחבי העולם – כלומר, אתם יכולים לספק שירותים לכל קהל יעד, בכל מקום, תוך שמירה על הנכסים הדיגיטליים שלכם.
    שירותי הענן שלנו כוללים:

    נוסף על כך, אנו מספקים תמיכה טכנית במשך כל ימות השבוע, לאורך כל שעות היממה, ושירותי תמיכת DevOps למפתחים. איתנו, תמיד תוכלו לקבל סיוע במידת הצורך.

    יתרונות

    יש סיבה לכך שכ-94% מהארגונים ברחבי העולם כולו משתמשים בשירותי ענן בתצורה כלשהי, לכך ששווי השוק של שירותי הענן עתיד לעבור את סף הטריליארד דולר עד שנת 2028, ולכך שכ-2.3 מיליארד אנשים משתמשים באחסון ענן נכון לשנת 2025.

    הסיבה היא היתרונות רבים, הן למשתמשים עסקיים והן לפרטיים:

    יתרונותיהם של כל שירותי הענן

    כל שירות ענן באשר הוא, מספק למשתמש בו את היתרונות הבאים:

    יתרונותיהם של שירותי הענן: אבטחה מוגברת, זמינות, גמישות, וחיסכון כספי.

    זמינות

    כל שצריך כדי להשתמש בשירות ענן הוא חיבור זמין לרשת האינטרנט (ואת ההרשאות המתאימות, במידת הצורך).
    ניתן להשתמש בשירותי ענן מכל מקום, בכל זמן, וכפי שניתן להניח, הדבר פותר בעיות לוגיסטיקה רבות, במיוחד לעסקים.

    עלות-תועלת גבוהה וחיסכון כספי

    שימוש בתשתיות ענן משמעו שכל החומרה והתוכנה, האחזקה, התחזוקה, פתרון הבעיות, השדרוגים וההתאמות, נמצאים תחת אחריותו של ספק השירות.
    למרות מחירם הגבוה יחסית, הם חוסכים מהמשתמש את המורכבות הטכנית ואת העלויות הנלוות אליה.

    מדרגיות וגמישות

    שירותי ענן, במיוחד תחת מודל ענן פרטי, ניתנים להתאמה על פי דרישותיו של המשתמש ועל פי צרכיו. גם במקרים בהם ההתאמה מוגבלת, כמו שימוש בחבילות שירות במסגרת ענן ציבורי, עדיין המשתמש יכול לבחור את החבילה המתאימה לו.
    כמו כן, שדרוגים, שנמוכים ושינויים שונים ניתנים לביצוע באמצעות כמה הקלקות, או ביצירת קשר עם ספק השירות (ועדכון התשלום בהתאם).

    אבטחת מידע וסייבר

    הענן הוא אחת מסביבות המחשוב הבטוחות והמאובטחות ביותר שקיימות, מכמה סיבות:

    1. חוות השרתים, המהוות את הבסיס לתשתיות הענן, נמצאות תחת לא מעט אמצעי אבטחה מתקדמים. לא זאת בלבד שהשרתים מוגנים באמצעות חומות-אש, מערכות WAF, מערכות ניטור ומספר אמצעים למניעת התקפות סייבר; אלא שחוות השרתים עצמן נמצאות תחת הגנות פיזיות רבות נגד חבלה מכוונת, תאונות, תקלות, ופגעי מזג האוויר.
    2. ספקי הענן מודעים לחשיבותם של חלק מהנכסים המאוחסנים עליהם, ויודעים כי יש להגן עליהם בהתאם. נוסף על כך, מבנים גדולים עם כמות רבה של אמצעי מחשוב שונים הם השקעה גדולה (ורווחית) מאוד, אשר ספקי הענן לא ירצו לסכן.

    יתרונות השימוש בשירותי ענן בישראל

    נוסף על היתרונות ה”רגילים”, ישנם מספר יתרונות לשימוש בשירותי ענן אשר מבוססים בישראל (בהנחה שאתם עצמכם, ו/או קהל היעד שלכם, מבוססים גם כן בישראל):

    מיקום

    שימוש בשירותי ענן בישראל משמעו פעולה מתוך חוות שרתים הנמצאת בישראל. כלומר, דרך שרת אשר ממוקם בישראל.

    שימוש ב-שירותי ענן בישראל מוסיף יתרונות הכוללים מיקום המתאים לקהל היעד ול-SEO.

    למה מיקום חשוב?

    1. קרבה לקהל היעד – קרבה פיזית בין השרת בו תשתמשו לבין קהל היעד שלכם, תספק למשתמשים בשירות תקשורת נתונים מהירה יותר. אם מדובר בגולשים באתר או בלקוחות, הרי שטעינה מהירה יותר תספק חוויה חיובית יותר, שתעודד אותם להמשיך להשתמש בשירות, ולחזור אליו בהמשך.
      אם “קהל היעד” הוא עובדים של הארגון, טעינה מהירה יותר תאפשר להם לעבוד ביתר יעילות.
    2. דירוג במנועי החיפוש (SEO) – מנועי חיפוש מתאימים תוצאות למשתמשים לפי מיקום ושפה. נסו זאת בעצמכם – בצעו חיפוש של מוצר כלשהו, באנגלית או בעברית, ותראו שהתוצאות הראשונות שיופיעו יהיו בתי עסק המספקים את המוצר בישראל, ובעברית. בהתאם, כדי להופיע בתוצאות הראשונות של חיפושים מטעם גולשים הנמצאים בישראל, אתם צריכים (בין היתר) לפעול מתוך שרת הנמצא בישראל.

    התאמה

    קבלת שירותי ענן בישראל משמעותה קבלת שירותים מספק אשר ממוקם בישראל. כלומר:

    • תמיכה בשפה העברית – גם מי ששולט בשפה האנגלית על בורייה יכול להתקשות כאשר מדובר במושגים טכניים. שפה יכולה להוות מגבלת תקשורת לא קטנה, הן ללקוח והן לנותן השירות.
      תקשורת עם ספק השירות בשפה העברית תאפשר לכם לבטא את עצמכם יותר טוב, ולספק הענן לתקשר אתכם ללא בעיות.
    • זמני עבודה – חברה ישראלית תפעל בשעות המתאימות למדינת ישראל, כלומר, השעות בהן אתם (וקהל היעד הישראלי שלכם) פעילים. החלופה היא התמודדות עם שעות עבודה לא סטנדרטיות והבדלי שעות משמעותיים, ולעיתים גם ימי חג בלתי מתוכננים ומענה מצומצם דווקא בזמנים שאינם מתאימים לכם.
    • היכרות עם התשתיות, היכולות, והמגבלות המקומיות – ספק ענן הממוקם בישראל ידע יותר טוב “איך דברים עובדים”. הוא יוכל לספק שירות מותאם יותר לצורכי הלקוח, בהתאם ליכולות (ולמגבלות) הטכנולוגיות בישראל.
    • עמידה בנהלים וברגולציות – שירותי ענן בישראל בהכרח יעמדו בנהלים וברגולציות השונות, כמו כל ספק בכל מדינה אחרת. מבחינת הלקוח, המשמעות היא סיכוי טוב יותר לעמוד באותם נהלים ורגולציות, בזכות שימוש בתשתית אשר עומדת בהם מלכתחילה.

    קצת לפני הסיום – איך לבחור ספק שירותי ענן

    לא נספק מדריך מדויק, שכן, הבחירה תלויה בראש ובראשונה בצרכים העסקיים שלכם ובצורכי השירות אותו אתם מספקים. מסיבה זו, ההמלצה הראשונה שלנו היא תמיד בראש ובראשונה להגדיר מהם הצרכים העסקיים שלכם, ומהם צורכי השירות אותו אתם מספקים, או עתידים לספק. צרכים אלה יכתיבו מהו המודל בו תשתמשו, ומהו סוג שירות הענן שיתאים לכם ביותר. כמו כן, שני גורמים אלה יעזרו לכם לצמצם את הרשימה לספקים אשר מספקים את מה שאתם צריכים.

    מלבד זאת, ניתן להתייחס לשירותי ענן בישראל כלכל שירות אחר, ולהתמקד בכמה קריטריונים בסיסיים:

    אבטחה

    בשנים האחרונות, מדינת ישראל נתונה תחת התקפות סייבר רבות מספור, הן מפנים והן מחוץ. רק בשנה שעברה, שנת 2024, דווחו למערך הסייבר הלאומי כ-17 אלף (!!!) התקפות סייבר שונות – עליה של 24% משנת 2023 (לדו”ח המלא, הקליקו כאן).
    לכן, הצעד הראשון בו אנו ממליצים לנקוט הוא לבדוק מהם אמצעי האבטחה בהם נוקט ספק שירותי הענן, כמה מהם הוא מיישם, והאם הם מתאימים לפעולות העסקיות שלכם. נכון, אבטחה היא אחד היתרונות הבולטים ביותר של כל תשתית ענן, אך לא הכל מתאים לכולם, וישנן מערכות אבטחה שיכולות להועיל לכם יותר מאחרות.

    שירות לקוחות ותמיכה

    שימוש בשפה העברית זה מעולה, אבל עד כמה התמיכה ושירות הלקוחות אכן “מספקים את הסחורה”?
    מומלץ לבחור בספק אשר נציגי התמיכה שלו הם בעלי הסמכות, ידע וניסיון בתחומים הקשורים לענן – חומרה, רשתות, תקשורת נתונים, פיתוח וכדומה. נציגים בעלי ניסיון וידע יוכלו לספק לכם תמיכה מקצועית יותר, ולפתור תקלות ובעיות ביעילות רבה יותר, שתתבטא, לבסוף, בזמן ובשקט הנפשי שלכם.
    נוסף על כך, מומלץ לתת עדיפות לספק אשר מספק תמיכה רציפה 24 שעות ביממה, בכל יום. תקלות יכולות לקרות בכל שעה, וכדאי שתהיה תמיכה זמינה בכל שעה לטפל בהן.

    ישנם כמה קריטריונים מרכזיים אשר באמצעותם תוכלו לבחור ספק שירותי ענן בישראל.

    יכולות מדרגיות ושדרוג

    מתישהו, ייתכן שתצטרכו לשדרג את המערכות שלכם. ייתכן שהשירות שאתם מספקים יגביר צריכה של משאב כלשהו עקב התפתחות וגדילה. וגם אם לא, הרי הטכנולוגיה רצה קדימה, ואיתה המשתמשים והצורך להישאר עדכניים.
    כדאי לבדוק עד כמה הספק מאפשר שדרוג מערכות ללקוחות, וכל כמה זמן הוא משדרג את מערכותיו בעצמו. זכרו כי אחד מהמפתחות להצלחה הוא שמירה על הקצב או הגברתו – הדבר נכון במיוחד לגבי טכנולוגיה.

    וותק ומוניטין

    נכון, וותק או מוניטין לא תמיד מצביעים על איכות או על שווי. עם זאת, חברה וותיקה יותר תהיה בעלת ניסיון רב יותר בתחום הענן, ותוכל לספק שירות טוב ומותאם יותר. מוניטין טוב גם הוא יכול להצביע על כך שהחברה מספקת שירות ראוי.
    מלבד זאת, האינטרנט נותן במה לכולם, וכאשר מדובר בביקורות, בדרך כלל לא עולה כסף לכתוב אותן. כלומר, הן זמינות לכל דורש באמצעות הקלדת כמה מילים במנוע חיפוש (,למשל “Jetserver ביקורת”).

    לסיכום

    לשירותי ענן יש המון יתרונות שיכולים לעזור לעסקים להתקדם ולתפקד בצורה יותר יעילה.
    יתרונות אלה כוללים אבטחה מוגברת, זמינות מכל מקום, מדרגיות קלה וחיסכון עצום בעלויות. נכון, חלק מהיתרונות האלה יכולים להיות חרב פיפיות למשתמש, וליצור מגבלות מסוימות. אך על מגבלות אלה ניתן להתגבר בקלות, והתועלות, בסופו של דבר, “שוקלות” הרבה יותר מהחסרונות הפוטנציאליים.

    ללקוחות ישראלים, שימוש בשירותי ענן בישראל מקנה כמה יתרונות נוספים. המיקום תורם למהירות הטעינה אצל המשתמשים, לקידום במנועי החיפוש, ומאפשר ללקוח להתנהל ברציפות, ללא קשיי שפה ועם יכולת “ניווט” טובה יותר בתחום הענן בישראל.

    כמובן, לפני הבחירה בספק ענן, נמליץ לכם שוב לשקול את הצרכים והעדיפויות שלכם. כך תוכלו לדעת איזה מודל ענן מתאים לכם יותר, ומיהו הספק בו כדאי לכם לבחור.
    לבסוף, אנו מזמינים אתכם לבדוק אילו שירותי ענן אנחנו מציעים. גם אם לא תמצאו בדיוק מה שאתם מחפשים, תמיד תוכלו לדבר איתנו – סביר מאוד להניח שנמצא דרך לספק את מבוקשכם.

    שאלות נפוצות של Jetserver – כל מה שצריך לדעת

    מי זאת חברת Jetserver ומה הניסיון שלה בתחום אחסון האתרים?

    חברת Jetserver, אשר הוקמה בשנת 2006, היא חברה המספקת שירותי רישום דומיינים, שירותי אחסון אתרים ושירותי ענן שונים, עם התאמה אישית לכל לקוח.
    החברה מורכבת מאנשי צוות בעלי רקע טכנולוגי מגוון, עם ניסיון בתחומים רבים כגון מחקר ופיתוח, תקשורת נתונים, סיסטם, אבטחת מידע, פרסום ושווק, עיצוב, ניהול פרוייקטים וכו’.
    Jetserver הקימה את מערך התמיכה שלה על בסיס של אהבת אדם ועזרה לזולת, ומתוך עקרונות אלה היא מספקת תמיכה טכנית באמצעות מענה אנושי מקצועי, הפעיל מסביב לשעון – 24 שעות ביממה, 7 שעות בשבוע, ואף תורמת רבות לקהילת הקוד הפתוח בקנה מידה עולמי.
    הדבר החשוב ביותר ל-Jetserver הוא הצלחת לקוחותיה, ואספקת שירות מאובטח, מהיר, יציב, נגיש, וברמה הגבוהה ביותר.

    נוסף על כך, חברת Jetserver מוסמכת כרשם דומיינים על ידי איגוד האינטרנט הישראלי, ועומדת בתקן אבטחת המידע המחמיר ISO27001.

    קראו עוד כאן!

    כמובן שיש גיבויים!
    הסיכוי לתקלה ממושכת (או לתקלה בכלל) בחוות השרתים שלנו הוא מאוד נמוך, אבל אנחנו מודעים לכך שהוא אינו אפסי.
    לכן, אנו מיישמים מדיניות גיבויים חזקה על חוות השרתים שלנו:

    • גיבויים אוטומטיים: לכל שרת הנמצא בשימוש מתבצע גיבוי Snapshot אחת ל-24 שעות, באופן אוטומטי.
    • גיבויים ידניים: כל לקוח המשתמש בשירותי הענן שלנו יכול לבצע גיבוי באופן ידני מתי שרק יחפוץ בכך.
    • תשתיות גיבוי מרוחקות: אנו מאחסנים את גיבויי השרתים על שרתים מרוחקים, הנמצאים בחוות שרתים שממוקמות באיזורים אסטרטגיים. כך, גם אם קורה אסון איזורי, הגיבויים נשארים בטוחים וזמינים.
    • התאוששות מאסון: יש לנו תוכנית התאוששות מאסון מוגדרת ומוכנה, לכל מקרה של נזק או תקלה רחבת היקף. התוכנית כוללת גיבויים ואסטרטגיית שחזור הדרגתית, כדי שבעלי השרתים (ואנחנו) יוכלו לחזור לפעילות מלאה תוך זמן קצר.
    • מערכות יתירות (Redundancy): כל שרת משתמש בסט כפול של רכיבים (שני מעבדים, שני לוחות זיכרון פנימי, שני כונני אחסון הפועלים במערך Raid 1, וכו’). ניתן לחשוב על זה כגיבוי חומרתי – אם אחד מהרכיבים כושל, הרכיב השני תופס את מקומו עד שהתקלה תתוקן.

    כחלק מהסכם תנאי השירות (SLA) שלנו, אנחנו מתחייבים לזמינות שרתים של 99.9%, כלומר, עד 8 שעות השבתה בשנה בלבד (וגם זה יותר מדי).

    תוכלו לקרוא את הסכם תנאי השירות שלנו כאן.

    כן.
    לשירותי ענן שני מאפיינים עיקריים אשר חיוניים לאתרי מסחר אלקטרוני:

    1. אבטחה – שירותי ענן נהנים מרמות אבטחה מוגברות, הכוללות הגנות שונות כנגד התקפות, פריצות וגניבת מידע, הצפנות, שימוש ב-מערכות WAF ואנטיוירוס, וגם הגנות פיזיות על השרתים עצמם ועל חוות השרתים המאחסנות אותן.
      אבטחה היא אולי המרכיב החשוב ביותר כאשר מדובר באתרי מסחר אלקטרוני, במיוחד כאלה אשר עוסקים באופן ישיר בפרטי תשלום של לקוחות.
    2. מהירות – מהירות נחוצה לאתרי מסחר מקוונים אם ברצונם לשמור על יחס המרה גבוה ולצמצמם את אחוזי הנטישה שלהם. מהירות משפיעה באופן ישיר על חווייתם של המשתמשים באתר. לקוחות אשר צריכים להמתין שניות ארוכות לתמונה או לעגלת קניות שתיטען, ינטשו את האתר לטובת אתר אחר אשר מספק את אותו המוצר/שירות.

    מאחר ששירותי ענן מקבלים את משאביהם ישירות מחוות שרתים (כלומר, משרתים רבי עוצמה, ולעיתים מ"סופר-שרתים" שהם מעין "איחוד כוחות" של כמה שרתים בצביר או בכמה צבירים), מהירות היא אחת התכונות הבולטות שלהם. מהירות זו מאפשרת לאתרי מסחר לשמור על לקוחות מרוצים, להגדיל את יחס ההמרה, ולצמצם ככל הניתן את אחוזי הנטישה.

    השותפים שלנו

    • js-partners-02
    • js-partners-03
    • nginx-js-partners-04
    • js-partners-06
    • mariadb-icon
    • docker-icon
    • nodejs
    Skip to content